  • Data: 2023-03-26 13:54:08
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-26 o 12:01, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Dla mnie, sens smart home, to przede wszystkim apka. To jak pilot +
    > kontrola tego, co się tam odjaniepawla. Każdy krok całego systemu mam
    > zawsze przy sobie i do wglądu. Interfejs www traktuję tylko do samej
    > konfiguracji a późniejsze działanie kontroluję apką, nie przez www, bo
    > to upierdliwe. Gdybym opierał się tylko na www to praktycznie nawet bym
    > tego nie używał bo po co? Smart home bez apki to nawet nie półprodukt.
    > To można (bez apki) zrealizować w systemie rozproszonym i działa dobie
    > swoim życiem, bez żadnej kontroli ale dla mnie to bez żadnego sensu.

    No dobrze - może inaczej: gdzie napisałem, że chcę SMART home ?

    > Liczniki energii, też będziesz pisał? To proste nie jest a są gotowce,
    > opracowane, działające. Masz przykład Zamela, gdzie praktycznie wszystko
    > zostało już zrobione:

    Z wykształcenia i zawodowo jestem elektrykiem, informatykiem i
    automatykiem. Nie widzę w tym przypadku żadnego problemu:
    Przekładnik z odpowiednią klasą, jakiś znośny A/D + wzór obliczeń
    uwzględniający zmienne. To dla 3 faz i dużych obciążeń.
    W przypadku 1-fazowych jest jeszcze prościej.

> [...]
    > czujniki ruchu, bariery podczerwieni, kamery, włączniki, klapy, furtki,
    > bramy, temperaturę, wilgotność, wiatr, CO i oczywiście możliwość
    > sterowania tym wszystkim, pomimo że cały system tworzy pełną autonomikę
    > w sensie, że od różnych zdarzeń, ustalają się różne rzeczy. Liczniki
    > energii podają mi dokładnie co chcę, nawet w złotówkach i przede
    > wszystkim historię, stąd mogę ocenić czy coś mi wyżera za dużo czy nie w
    > danej chwili a nie po zapłaceniu rachunku...itd
    >
    > Kliknij w linka, zobacz produkty i się zastanów, czy sam chcesz to pisać

    Tak zrobię :D ... bo jak widzę cenę zamela to już mi się same palce
    garną do pisania kodu :DDDDD

    --
    Pozdrawiam - titanus