    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szybkość na przejściach
    Date: Sun, 9 Feb 2020 14:41:26 +0100

    On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
    > Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    > https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

    > Ogólnie całość dość ciekawa.
    > Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
    > https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
    0/2582191.jpg

    > No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    > 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    > 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
    > 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
    >
    > Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
    > całkiem rzetelnie poprowadzone.
    > Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
    > i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    "
    Problemy występujące na przejściach dla pieszych
    ..
    Kierowcy pojazdów nie zatrzymują się bym mógł/a przejść
    64%/81%
    "

    To nie wiem jak skomentować. Ja przejeżdżając po chodniku nie oczekuję
    by piesi zatrzymywali się bym mógł przejechać. Powinienem?