  • 1. Data: 2020-02-09 14:01:10
    Temat: Szybkość na przejściach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

    Ogólnie całość dość ciekawa.
    Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
    https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
    0/2582191.jpg

    No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
    10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

    Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
    całkiem rzetelnie poprowadzone.
    Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
    i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
    mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 2. Data: 2020-02-09 14:25:18
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    "Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
    - ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności
    przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
    "

    Rzetelne?

  • 3. Data: 2020-02-09 14:29:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    Charakterystyka ruchu pieszego
    Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
    - 78% pieszych deklaruje, że powinno się położyć większy nacisk na
    egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia
    dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
    niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
    wchodzących".

    Charakterystyka ruchu kołowego
    Z badań ankietowych wynika, że:
    - 72% kierowców uważa, że powinno się położyć większy nacisk na

    Jesteśmy tak głupi?

  • 4. Data: 2020-02-09 14:34:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2020 o 14:01, Tomasz Pyra pisze:

    > No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    > 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    > 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.

    To się nie spina;)

    Ciekawe

    "45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie
    liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"

    Czekam na wnioski jak to możliwe;)

    > Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
    > całkiem rzetelnie poprowadzone.

    Lektura wygląda na ciekawą. Dzięki za wrzucenie.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-02-09 14:41:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    Problemy występujące na przejściach dla pieszych
    ..
    Kierowcy pojazdów nie zatrzymują się bym mógł/a przejść
    64%/81%
    "

    To nie wiem jak skomentować. Ja przejeżdżając po chodniku nie oczekuję
    by piesi zatrzymywali się bym mógł przejechać. Powinienem?

  • 6. Data: 2020-02-09 14:42:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2020-02-09 o 14:34, Shrek pisze:
    > "45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie
    > liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"
    >
    > Czekam na wnioski jak to możliwe;)

    No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.

    Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd
    ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa
    pierwszemu pojazdowi.

  • 7. Data: 2020-02-09 14:44:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2020-02-09 o 14:25, kk pisze:
    > "Z wywiadów przeprowadzonych

    Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze
    że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby
    świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.

  • 8. Data: 2020-02-09 14:55:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 14:44, Tomasz Pyra wrote:

    > Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze
    > że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby
    > świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.

    Wyciąłeś

    "Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
    - ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności
    przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
    ... "

    Czy piesi w ogóle wiedzą, że mają zachować szczególną ostrożność? Jaki %
    wie?

    Moim zdaniem nie jest możliwe by 90% mogło się tak wypowiedzieć. To
    prędzej pytanie brzmiało "czy zachowanie szczególnej ostrożności ...
    jest najważniejszym obowiązkiem" na co już 90% mogło tak odpowiedzieć bo
    się akurat o tym dowiedziało.

  • 9. Data: 2020-02-09 14:57:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 14:42, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd
    > ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa

    To pierwszeństwo zależy od tego kto ustępuje?

  • 10. Data: 2020-02-09 15:06:35
    Temat: Re: Szybkość na przejściach. Strata czasu pieszych.
    Od: "JurekR" <o...@g...pl>

    > Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    > https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

    .
    Strata czasu pieszych na oczekiwanie jest bardzo mała.
    Z tego wniosek, że piesi nie zachowują szczególnej ostrożności
    wchodząc na przejście. Wystarczy kilkanaście sekund dłużej poczekać.

    cytat str. 4 :
    1.2 Charakterystyka ruchu pieszego

    ? śednie straty czasu pieszych na analizowanych przejśiach wynosił
    odpowiednio:
    w obszarze: miejskim - 7,9 s, małj miejscowośi - 7,0 s, zamiejskim - 14,8 s,

    ? na różych typach przekrojów ulicznych: przekrój 1x2 - 8,3 s, przekrój
    1x4 - 8,8 s, przekrój 2x2 i 2x3 -13,9 s,

    ? na przejśiach z sygnalizacją świetlną- 15,6 s, na przejśiach bez
    sygnalizacji śietlnej - 6,3 s,

    ? w rejonie skrzyżowań- 13,8 s, poza skrzyżwaniami - 7,6 s,