eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzybkość na przejściach › Re: Szybkość na przejściach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szybkość na przejściach
    Date: Sun, 9 Feb 2020 15:30:10 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 93
    Message-ID: <r1p51o$gno$1@news.icm.edu.pl>
    References: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1581258616 17144 78.10.177.126 (9 Feb 2020 14:30:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Feb 2020 14:30:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.4.2
    In-Reply-To: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2671752
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
    > Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    > https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
    >
    >
    > Ogólnie całość dość ciekawa.
    > Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
    > https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
    0/2582191.jpg
    >
    > No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    > 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    > 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
    > 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
    > ...

    Jak to nie?

    "PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE

    Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca
    wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m)
    poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość
    dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla
    pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości
    pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h,
    czyli w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach,
    ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
    obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90%
    zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie
    więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie
    nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole
    prędkości). W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz
    oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny
    monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
    "

    Zgadzamy się?


    "...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i
    kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe
    wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo
    poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie
    każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100
    pieszych na przejściu). ...
    "

    Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?


    "...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze
    stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie
    przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych
    jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
    niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
    wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z
    małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich
    bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy
    mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."

    Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?

    "Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
    - zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie
    rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych
    szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez
    rozszerzenie nadzoru ..."

    A przepraszam, jaki nadzór?

    "...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia
    ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i
    obserwacji zmiany zachowań kierowców..."

    Jakich to zmian oczekujemy?

    " i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w
    rejonie przejść;"

    By?

    "- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu
    stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w
    wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy
    zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań
    kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo
    pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób
    starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być
    wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych; "

    Ponownie, jaki nadzór?

    No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: