  • Data: 2020-02-09 19:33:28
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.02.2020 o 17:19, Shrek pisze:
    > Czyli reasumując - podliczyłeś, że samochód jest wyjątkowo nieefektywnym
    > energetycznie środkiem transportu, dlatego postulujesz jego
    > uprzywilejowanie. Żeby pokazać ci jak absurdalne to podejście to
    > proponuje pójść dalej i dać pierwszeństwo tdikom pod warunkiem że piją
    > olej bo mają zajechane pierścienie i kopcą na czarno bo mają zjechane
    > pompowtryski;)

    > Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu.
    > Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że
    > będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak
> [...]
    Tak czułem, że będzie atak po tej linii. Wiele lat jeździłem do pracy
    przewozem, gdzie w autobusie było czasami i 70 osób. Teraz po przewozach
    pracowniczych ani śladu ludzie jeżdżą autami i to średnio licząc 1,5
    osoby w samochodzie. Nie ma w tym żadnej logiki ani z punktu widzenia
    ekologii ani ekonomii. Jednak jest pewien "drobny" aspekt sprawy: skoro
    kiedyś obywatel jechał przewozem i było kilkadziesiąt osób w pojeździe,
    to teraz obywatel awansował na suwerena i jedzie, jak się patrzy: solo,
    albo z drugą osobą. Autobus palił 30 litrów, wozidełko pali 1/5 z tego,
    ale przewozi 1/30 ludzi. Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet
    państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
    Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z
    akcyzy i podatków.
    Może być też w niedługiej przyszłości tak, że jak ekoterroryzm się
    jeszcze bardziej wzmocni, to trzeba będzie biegać do urzędu po
    zezwolenie na przejazd z A do B jak to było w stanie wojennych.
    Oczywiście dla dobra planety zezwolenia te będą płatne, jakże by
    inaczej. Ewentualnie zapędzi się kierowców do gazu i będzie po kłopocie.
    Przecież mamy przeludnienie, ludzie żrą mięso na potęgę, krowy emitują
    złowrogi metan i tak dalej....
    Jacek