eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzybkość na przejściach › Re: Szybkość na przejściach
  • Data: 2020-02-09 22:30:57
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 14:01:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    > https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
    >
    > Ogólnie całość dość ciekawa.
    > Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
    > https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
    0/2582191.jpg
    >
    > No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    > 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    > 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
    > 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

    Wzieliby odpowiednia droge :-)

    Cieszy
    "W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
    swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
    prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
    analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
    czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
    obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

    Ale ...
    -W dużych miastach w sytuacji gdy pieszy zbliża się do przejścia
    średnia prędkość pojazdów jest mniejsza niż w małych miejscowościach o
    3,3 km/h w odległości 10 m od przejścia i o 4,8 km/h w odległości 100
    m przed przejściem.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
    pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

    - Gdy pieszy oczekuje przed przejściem dla pieszych średnia prędkość
    pojazdów w dużych miastach jest mniejsza niż w małych miejscowościach
    o 6,3 km/h w odległości 10 m przed przejściem i 7,2 km/h 100 m przed
    przejściem.

    No i w to czekanie. Przy 100m to pieszy wchodzi ... chyba, ze z
    przeciwka cos jedzie ...

    -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
    miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
    odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

    A to co ma dowodzic?
    Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?
    Czy, ze kierowcy w malych miastach wczesniej hamuja ?

    bo 10m od przejscia to raczej nie nalezy miec predkosci, bo sie
    wkraczajacego przechodnia dziabnie ...

    -Gdy pieszy jest na przejściu w dużych miastach średnia prędkość
    pojazdów jest niższa niż w małych miejscowościach o 0,6 km/h w
    odległości 10 m przed przejściem i o 0,8 km/h 100 m przed przejściem.

    A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

    > Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
    > całkiem rzetelnie poprowadzone.
    > Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
    > i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    Ale dokladnosci tych kamer na 100m to jestem ciekaw.

    A kto robil badania ? Bo to nie takie proste to oprogramowac ...
    chyba, ze juz gdzies w UE tak robiono.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: