  • Data: 2020-02-09 22:43:19
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:

    > Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
    > pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

    Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
    W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy
    jeżdżą wolniej.

    > -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
    > miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
    > odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.
    >
    > A to co ma dowodzic?
    > Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

    Myślę że tak

    > A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

    Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
    Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo
    bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się
    nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.
    Tzn. bardziej zależy właśnie od tego jak wielu kierowców ustępuje
    pierwszeństwa, niż tego z jaką prędkością tam się jeździ.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: