    From: "T." <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: TV cyfrowa i kablowa
    Date: Fri, 24 Feb 2012 10:29:39 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ji33t3$5o9$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    >

    > Na multipleksach planuje się wprowadzić co najmniej 49 kanałow, patrz
    > informację firmy odpowidzialnej za ich nadawanie:
    > http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=47&t=1644

    > No a 1-szy etap wprowadzania multipleksu na zakończyć się w 2013 r.

    > Mitem natomiast całkowitym jest to, że masz jakiekolwiek pojęcie o
    > kwestiach technicznych;-))
    > Jakośc sygnały cyfrowego i jego odporność na zakłócenia, wbrew temu co
    > wypisujesz, jest wielokrotnie wieksza od sygnału analogowego, patrz choćby
    > ponownie na cytowany wyżej link Emitela, czyli firmy emitującej w Polsce

    Jest wyższa, to nie znaczy, że jest taki sygnał w ogóle odporny na
    zakłócenia. To są mity, które wciska się ciemnocie. Tam, gdzie sygnał
    analogowy jest mocno zaszumiony, cyfrowy będzie po prostu "kwadratową
    czkawką", bo nie będzie wystarczająco dużo pakietów poprawnie przesłanych do
    rozkodowania. I nie muszę teoretyzować - widzę to czasem we własnym TV.

> [...]
    > Rada Tv i Radiofonii nie przeprowadziłą przetargu na koncesję jest jednym
    > z wielu zarzutów, jaki TV Trwam podniosła w swojej skardze skierowanej
    > dziś do Sądu Admionistracyjnego. Zresztą w swojej odmowie KRTViR ani
    > słowem nie wspominała o sprawie rzekomej niechęci TV TRwam do wnoszenia
    > jakiejkolwiek opłaty!!
    > Ponadto całkowitym kłamstwem jest też, że rzekomo , jak piszesz, cyt. "O.
    > Rydzyk nie ma żadnego probelmu, żeby wykupić miejsce w multipleksie",
    > przecież rozdysponowano już WSZYSTKIE obecnie istniejące kanały?

    No przecież ma ich być więcej? Sam to pisałeś. Kilkadziesiąt podobno...
    Chodzi o tu i teraz - faktycznie wyślizgali go bez mydła, a kulisów nie
    znam. Nie wiem, w jaki sposób przyznawano te koncesje, bo zdaje się nikt
    tego nie wyjaśnił (brano pod uwagę kasę za nią czy jeszcze coś innego?).

> [...]
    > władze, a więc dla niej niewygodną i dlatego, mimo już nadesłanych 1mln
    > 600tys podpisów protestujących przeciwko tej decyzji, mimo listu
    > kilkudziesięciu redaktorów naczelnych protestujących przeciwko tej
    > de-facto cenzurze, mimo stanowiska episkopatu Polski władze idą w
    > "zaparte".
    > Dlatego tez w głownych mediach praktycznie o tym masowym ruchu sprzeciwu
    > przeciwko tej decyzji nic nie pisza i np. masowych manifestacji sprzeciwu
    > nie pokazują i pewno dlatego tez wysłałes tu ten swój całkowicie

    Problem w tym, że nie zawsze większość musi mieć racje. Zrób referendum, czy
    ludzie chcą dłużej pracować albo mieć podniesione podatki...
    Dziwi mnie tylko jedno - przyznano koncesje stacjom, które nic nie nadają
    (ATM), albo powstały na tydzień przed przyznawaniem koncesji.
    Uważam, że w eterze powinny być reprezentowane różne opcje, o ile nie
    narusząją porządku konstytucyjnego i dobrych obyczajów i prawa. Mimo że
    niektórych nie cierpię, to taki Palikot czy komuchy też mogą mieć swoje tv.
    Zresztą i tak pewnie by się nie utrzymały (casus Trybuny Ludu)... Dopiero
    byłoby ciekawie.
    Ps. Z rozrzewnieniem wspominam Radio Tirana, które odbierałem na swoim
    tranzystorku. Nadawali po polsku. Fajnie było posłuchać o "klice Gierka" i
    "bandzie Breżniewa". :-) To bynajmniej nie żart - było takie radio obok
    Wolnej Europy czy Głosu Ameryki. To stąd zapamiętałem tamtejszego kacyka,
    którego sławili - Enwera Hodżę (czy jak to się tam pisało)... :-)
    T.