  • Data: 2023-04-22 08:39:20
    Temat: Re: Tani 8TB na archiwum
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 15:31:56 UTC-5 heby napisał(a):
    > Fizyczną pracę wykonuje białko.
    > Mam coś takiego.
    >
    > Ale:
    > 1) To wymaga komputera w innej lokalizacji (na wypadek jakiejś
    > katastrofy w zasilaniu, typu 400V na fazie). Mam, ale na za wolnym łaczu
    > aby to było efektywne jako ciągły proces w tle.

    Niekoniecznie

    > 2) Stosuje również nośnik offline.

    Tak, do dobra droga, nie idealna ale jak sie robi rsynca na drugi dysk co pare dni to
    nie jest to zle rozwiazanie.

    > 3) 2 jeszcze nie wkładam do klatki Faradaya, ale kto wie ;)

    Mozna byc paranoikiem ale czasem nie warto.
    Ten oflineowy dysk sobie zdybluj i wynos gdzies indziej.
    Warto go zaszyfrowac bo nie wiadomo kto go ukradnie.

    > Co do 1) to być może ogarniemy z kolegą wymianę się dyskami, ja mu włożę
    > jego, on mój do swojej sieci i będziemy mieli jakiś backup odporny na
    > katastrofy.

    Z jednej strony tak z drugiej nie, bo jak on se pogrzebie w kompie zle i ci dyska
    skasuje to kiszka.
    Ale generalnie to zalezy od okolicznosci.

    > W sumie kiedyś dawno czytałem, że jest jakiś serwis synchronizujący
    > hobbystów w usa, zapewniajacych sobie wzajemnie backupy, taka
    > niby-chmura zanim to jeszcze było modne. Nie wiem jak się to nazywa i
    > nie wiem czy ktoś tego używa(ł) u nas....

    IMHO przerost tresci nad forma. Tzw metoda google czyli kopia na trzech nosnikach
    jest calkiem ok.