eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-) › Re: Tanio czyli na prad :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 12 Oct 2022 23:50:08 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.2
    Subject: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <63387653$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <thjt5s$lp2$1$horizn@news.chmurka.net> <16qbrhcdfw1zs$.dlg@myjk.org>
    <ti6ltb$c3l$1@gioia.aioe.org> <63470612$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <63470c26$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <8682547663$20221012225151@squadack.com>
    <ti79sb$o3n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    From: nadir <n...@h...org>
    In-Reply-To: <ti79sb$o3n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <63473691$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.179.119
    X-Trace: 1665611409 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 448 95.160.179.119:42496
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2181
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707698
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.10.2022 o 22:59, Shrek pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    >> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.

    A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    >> Trolejbusy 240 kWh/100 km.

    Też wymaga utrzymana trakcji, no i w jakimś ułamku dróg.

    >> Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I nie potrzebują trakcji.

    Też potrzebuje dróg oraz drogich akumulatorów, które wieczne nie są no i
    stacji ładowania. Taki inny rodzaj trakcji.

    Nie liczy się ile kWh/100km zużywa dany środek transportu, ale ilość
    jednocześnie przewożonych osób i/lub czas przejazdu, jak to policzysz
    tramwaj jest ekonomicznym środkiem transportu. Oczywiście nie w każdej
    mieścinie się sprawdzi, tak samo jak nie każde miasto ma metro. Trzeba
    mierzyć siły na zamiary.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: