    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 22 Jan 2021 10:34:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: Telefon na wiele kilometrow.
    From: - <s...@g...com>

    piątek, 22 stycznia 2021 o 07:51:54 UTC-6 Atlantis napisał(a):

    > Ja widzę tutaj kilka potencjalnych wytłumaczeń:
    > 1) Panowie pomylili się interpretując odległości podane w jednostkach
    > imperialnych.

    Tak, przeszlo mi to przez mysl dlatego tu pytam o ogolnie technologie dalekiego
    zasiegu bo zakladam ze duzo wiecej of CB radia to sie tam zrobic nie da.
    Czyli jakby sie uprzec to te 100km sie da. Ale juz 600 to nie tylko dobra antena jak
    i moc nadajnika (do zrobienia) ale w takim zasiegu jest zporo uzytkownikow wiec ani
    poufnosci nie ma a kolizje na kanalach by byly...

    > 2) Panom zabrakło znajomości języka angielskiego i nie zrozumieli o co
    > chodziło sprzedawcy. A ten mógł po prosty opisywać działanie telefonu
    > bezprzewodowego (zapewne jeszcze analogowego) mówiąc, że można nosić
    > słuchawkę i swobodnie rozmawiać z kimś, kto znajduje się kilkaset km
    > dalej, ale przez zwykłą linię. Oni zinterpretowali to jako zasięg samej
    > bazy.

    W ksiazce tam dalej jest wyjasnienie ze gadali po naszemu. Ale nie z Polakiem. Troche
    to moze tlumaczyc jak bardzo ten sprzedawca koloryzowal :)

    > 3) Książka jak rozumiem nie jest reportażem, ale luźnym zbiorem
    > anegdotek? W takim wypadku wcale nie musi być ona wiarygodna. Możemy
    > mieć do czynienia z całym spektrum rozmaitych wytłumaczeń, mieszczących
    > się między zawodną pamięcią autora, a skończywszy na umyślnym wplataniu
    > imaginacji do opisów autentycznych wydarzeń.

    Tak, tez tak mysle ale Mann to nie byle glupek co se fabrykuje dowolna bzdure. Jakas
    namiastka prawdy tam jest.

    > No i oczywiście jeszcze przed rozkwitem telefonii komórkowej istniało
    > coś takiego jak "car phone".

    No i wlasnie ciekawi mnie jak takie rozwiazania sie plasowaly w stosunku do takiego
    CB radio bo to znamy i wiemy co mozna bylo osiagnac...