eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTemperatura graniczna dla gumy › Re: Temperatura graniczna dla gumy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Jan Kusmierski <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Temperatura graniczna dla gumy
    Date: Sun, 25 Oct 2009 10:15:38 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 24
    Message-ID: <8h6e4s2z820y$.181px6xtc6ul8$.dlg@40tude.net>
    References: <hbm68f$j95$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ade153.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1256462159 10584 83.25.82.153 (25 Oct 2009 09:15:59 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2009 09:15:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25490
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 07:29:50 +0200, PeJot napisał(a):

    > Czołem.
    >
    > Obiekt: koło rowerowe, obręcz aluminiowa. Hamulec cierny działa na
    > obręcz. Podczas długotrwałego hamowania obręcz grzeje się
    > niemiłosiernie, co zagraża ogumieniu - sam zaliczyłem kiedyś eksplozję
    > dętki w tych warunkach i wolałbym tego uniknąć w przyszłości, ale na
    > razie bez uciekania się do stosowania hamulca tarczowego. Czy da się
    > oszacować graniczną temperaturę *obręczy*, bezpieczną z punktu widzenia
    > ogumienia ? Nie myślę o ciągłym monitorowaniu tej temperatury, ale
    > raczej o ustaleniu, czy kilka odcinków na konkretnych i powtarzalnych
    > trasach maratonów MTB, wymagających ciągłego hamowania można bezpiecznie
    > pokonać bez sztucznego schładzania obręczy i bez obawy o przegrzanie
    > dętki i jej eksplozję. Na tychże zjazdach dobrze radzą sobie hamulce
    > tarczowe.

    Witam
    Wg mnie problemem nie jest temperatua graniczna dla gumy/ogumienia, tylko
    rozszerzalność powietrza w dętce, która się nagrzała, z 2,5atm zrobiło Ci
    się 4 czy więcej i bum. Napompuj azotem, jak czasami się robi w samochodach
    (czego akurat jestem przeciwnikiem) i sprawdź wtedy.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: