    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termometr DS18B20
    Date: Sun, 3 Jul 2022 22:28:44 +0100

    On 03/07/2022 20:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Ma ktoś jakiś prosty patent na zwiększenie długości kabla UTP przy
    > podłączeniu tego termometru? Mam kabel UTP 25m i już mi nie działa :/
    >
    > Producent podaje max 30m dla UTP ale chyba to kabel ze złota.
    >
    > Mój UTP to 5kat bez ekranu i raczej innego nie położę. Kombinowałem z
    > różnymi parami żył i też bez efektu, może jest jakiś patent na to?
    >
    > Ma ktoś jakieś proste rozwiązanie z ewentualnie jakimś modułem po drodze
    > czy cuś? Zasilanie mierzone przy czujniku mam 3,24V więc chyba TX za słaby.

    Moja pierwsza wersja smart home działała na 1-wire połączone w gwiazdę,
    przewody do 15m ale taki zwtykły 6 żyłowy od alarmów. Działało bez
    problemów na Beaglebone Black. Podłączałem je przez taką przejściówkę na
    USB opartą o DS9490R. Było tego w sumie 20 urządzeń 1wire.
    Co prawda do zasilania czujników wszędzie miałem pociągnięte 5V.

    DS18B20 uzywałem do odczytu temperatury powrotów na manifoldzie
    ogrzewania podłogowego.
    W pokojach wisiało coś takiego:
    https://www.embeddeddatasystems.com/OW-ENV-THPL--Tem
    perature-Humidity-Barometric-Pressure-Light-Sensor_p
    _175.html

    W sumie dobrze cały system wspominam. O problemach jakie ludzie mają z
    1-wire dowiedziałem się dopiero po czasie od innych. Ja nigdy takowych
    nie miałem.

    System działa do dzisiaj pratkycznie bezobsługowo. Dom już jest dawno
    sprzedany ale byłem tam niedawno i obecny właściciel jest bardzo
    zadowolony.
    (Ooczywiście do czasu bo jak coś pieprznie to czeka go wymiana całego
    systemu)

    c.