    Date: Tue, 5 Jul 2022 01:20:45 +0200
    Subject: Re: Termometr DS18B20
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2022 o 08:44, Marek pisze:

    > Jakie rezystor?? Pullup? To tylko proszenie się o problemy. Rezystor ma
    > być 4.7k i jeśli jest zasilanie pasozytnicze to syrong pullup a nie
    > bieda pullup jak w 99% rozwiązaniach

    Zależy jakie zasilanie wejściowe. Przy 3,3V i długości kabla 25m 0,5mm
    to ja mam spadek zasilania 0,6V co może powodować (dobroć obwodu) to co
    mam, czyli nul. Generalnie trudno stwierdzić czy "dobroć" danego
    czujnika spadła poniżej progu czy tez ESP sobie nie radzi z odbiorem. To
    są jednak graniczne parametry i trudno postawić 100% diagnozę co jest
    problemem czy spadek zasilania czy parametr Tx więc zmianę rezystora
    zostawiam sobie na deser. Przy napięciu 5V zmienia się to w sumie o 70%
    więc najpierw podniosę napięcie z 3,3V do 5V. Oscyloskopu nie będę
    zaprzęgał do pomiarów w obecnym stanie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>