  • Data: 2018-08-03 18:09:21
    Temat: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 2 Aug 2018 22:12:15 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > dostajemy dodatkowy pobór prądu rzędu 20mA bo mamy żółtą diodę
    > sygnalizującą załączenie grzałki i leda wewnątrz optotriaka, a właściwie
    > optycznie izolowanego sterownika normalnego triaka (układ MOC3020) czyli 2x
    > 10mA przyrost prądu i regulator LP2981 się grzeje jeszcze bardziej gdy
    > grzałka włączona i podgrzewa termostat siedzący na laminacje FR4 obok...
    >
    > Myślę, że dojdą dodatkowe problemy jak się to puści w Europie na dwukrotnie
    > większym napięciu sieciowym - pewnie NCP1014 będzie jeszcze cieplejszy :-(
    >
    > Ech... nie ma chyba prostego sposobu aby to ponaprawiać "na szybko" -

    A trzeba naprawiac ? Skoro ma grzac na zime, to grzeje :-)

    > trzeba to przeprojektować i odsunąć grzejące się elementy od termostatu,
    > ponacinać płytkę aby nie było termicznego połączenia przez włókna szklane
    > laminatu itp, itd...

    Hm, wydaje mi sie, ze laminat to bedzie slabo przewodzil, miedz
    natomiast na nim sporo.

    Moze wystarczy zmniejszyc prad do 5mA, ta zielona diode mozna by na
    przemian z zolta, moze wsadzic opornik miedzy zasilaczami - niech sie
    grzeje w innym miejscu.

    Albo obrocic tak, zeby czujnik byl pod grzejacymi elementami.

    J.