    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tesla
    Date: Wed, 17 Feb 2021 07:55:59 +0100

    LordBluzg(R) wrote:

    > Mam pytanie do starych userów grupy, czysto z ciekawości. Zainteresował
    > mnie raczej negowany obszar (tabu) związany z darmowym pozyskiwaniem
    > energii.

    Dlaczego tabu? Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie
    wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest
    objęty sankcją karną. :)

    > Czy ktoś z Was rozkminiał patenty Tesli?

    Najbardziej interesowały mnie te związane z hydrodynamiką.
    Silnik/turbina, zawór jednokierunkowy bez elementów ruchomych itd. Działają.

    Napisz konkretnie, co chcesz zbudować.

    > Rozumiem doskonale sceptycyzm ale nie poszukuję PM (bo nie istnieje).

    To nieco za daleko idący wniosek. Istnieje, tylko "jedynie" jest
    niepraktyczne. Zasada zachowania energii działa jedynie "lokalnie",
    globalnie nie musi, tj. to nie jest niezmiennik nawet w OTW.
    Wszechświat też się rozszerza, a tempo rozszerzania przyspiesza, więc
    translacyjna niezmienniczość praw fizyki w czasie też nie zachodzi.
    Ale spokojnie, z tego nie wynikają żadne praktyczne wnioski, jeśli Twoje
    PM nie będzie miało skali kosmologicznej.

    Pozdrawiam, Piotr