-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
feeder3.eternal-september.org!news.eternal-september.org!eternal-september.org!
newsgrouper.org!.POSTED!not-for-mail
From: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów
<u...@n...org.invalid>
Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.polityka,pl.misc.samochody,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
References: <1...@n...org> <102ng3n$ov7$12@news.chmurka.net>
<a...@w...eu>
Date: Sun, 15 Jun 2025 23:23:45 GMT
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <1...@n...org>
Injection-Info: newsgrouper.org; mail-complaints-to="n...@y...com";
posting-account=user3254
Injection-Date: Sun, 15 Jun 2025 23:23:45 GMT
User-Agent: Newsgrouper/0.7.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.pregierz:2295734 pl.soc.polityka:2242424
pl.misc.samochody:2730597 pl.sci.inzynieria:50989
[ ukryj nagłówki ]
=?utf-8?Q?=F0=9F=8F=81_A=2E_Filip?= <a...@p...pl> posted:
> Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> > W dniu 15.06.2025 o 23:33, Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2
> > miliony głosów pisze:
> >> Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
> >
> > Ale zastanówmy się, jaki sens ma zatrzymanie się. Jak jedzie kierowca,
> > to ma się zatrzymać i udzielić pomocy ofierze. A jak jedzie sam
> > samochód? No przecież samochód reanimować ofiary nei zacznie. Stąd
> > uważam, ze problemem jest rozjechanie tego dziecka, a nie
> > niezatrzymanie się - bo to i tak nic nie da.
>
> Nie zatrzymanie się nie podpada pod "ucieczkę z miejsca wypadku"?
>
> AFAIR w artykule było coś po linii "zatrzymuje się po uderzeniu ale
> potem jedzie dalej".
>
Ponad dwa tysiące wypadków, 49 ofiar śmiertelnych
The Down Project naliczył już 2093 wypadki spowodowane przez autonomiczne systemy
Tesli, zginęło w nich 49 ludzi. Firma twierdzi, że Elon Musk, zamiast merytorycznej
dyskusji, woli grozić pozwami i składać puste obietnice.
Obecnie Tesla prowadzi szereg testów systemu FSD (Supervised), które mają prowadzić
do uzyskania dopuszczenia do użytku na drogach publicznych. Warto zwrócić uwagę, że w
Europie, zanim takie rzeczy zostaną dopuszczone do sprzedaży, najpierw muszą uzyskać
stosowne homologacje. W USA (i nie tylko) działa to trochę inaczej: jeśli firma
uważa, że system działa, to go udostępnia i najwyżej potem zmaga się z pozwami czy
działaniami agencji rządowych zajmujących się bezpieczeństwem. Elon Musk miał już do
czynienia nie raz z NHTSA (amerykańska rządowa agencja zajmująca się bezpieczeństwem
ruchu drogowego), musiał ograniczać dostępną funkcjonalność starszych wersji
autopilota, tłumaczył się z wypadków, ale działania agencji traktuje jak rzucanie
kłód pod nogi uczciwym przedsiębiorcom.
----
> Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
Ale zastanówmy się, jaki sens ma zatrzymanie się. Jak jedzie kierowca,
to ma się zatrzymać i udzielić pomocy ofierze. A jak jedzie sam
samochód? No przecież samochód reanimować ofiary nei zacznie. Stąd
uważam, ze problemem jest rozjechanie tego dziecka, a nie niezatrzymanie
się - bo to i tak nic nie da.
--
(~) Robert Tomasik
Jak można być tak niekumatym
Tesla z FSD jest nadal samochodem z kierowcą
Jak to nic nie da ?
A jak przejedzie twoje dziecko, to zezwolisz aby ten złom jechał dalej
i przejechał kolejne dziecko ?
Znajomy jeździ Teslą w Nevadzie i gdy zachodzi słońce to oślepia kamery
i samochód staje na drodze, bo uznaje plamę na drodze za przeszkodę.
I mu doradzono, aby wjeżdżał na osiedle z drugiej strony, a nie pod słońce.
----
W czasie swojej krótkiej kariery w DOGE (Departament Efektywności Rządu) Elon Musk
zrobił wiele, by agencje, które dotąd go ścigały, zajęły się czym innym.
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei