  • Data: 2024-03-02 03:04:59
    Temat: Re: Trafo sieciowe 5 V minimum 5 VA
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    > Coś tam zawsze się znajdzie. Na przykład to:
    >
    > https://pl.rs-online.com/web/p/transformatory-nascie
    nne/0504694

    > Ale fakt, dużo ofert nie ma. Widać mało komu potrzebne.

    Oszaleli z ceną...

    > Ta też nie wiem po co to pytającemu, ale zakładam, że nie chodzi mu
    > o źródło dziwacznie odkształconiego przebiegu o napięciu skutecznym
    > (być może) zbliżonym do 5V, tylko o sinus z elektrowni.

    Musi być piękny, czysty sinus bez harmonicznych. To jedno z założeń.

    Prąd z tego transformatora rozchodzi się na kilkanaście metrów po działce,
    a obok jest czuły odbiornik VLF i transceiver KF. Temu pierwszemu nawet
    lampki choinkowe (takie sterowane malutkimi tyrystorami) przeszkadzają
    (tzn. sieją tak, że całkowicie przykrywają odbiór).

    Transformator zasila lampki na drzewie (drzewa owinięte lampkami),
    świecące czosnki, siatkę z LEDów na bluszczu, itd. Bardzo ładnie to
    wygląda. Ale musi być AC, bo niektóre lampki są połączone przeciwsobnie
    (fabrycznie mają jakieś tryby, żeby co druga migała), a tu mają świecić
    wszystkie cały czas.

    I świecą, rezystory są już dobrane pod istniejący transformator, ale ta
    instalacja jest cały czas rozbudowywana i już prawie dobiłem do limitu
    obecnego transformatora (500 mA).

    Pewnie z 6 V też będzie OK (i pewnie taki w końcu kupię), ale chciałbym
    najpierw zrobić dokładnie tak, jak jest teraz. Bo jest idealnie.

    --
    Słonia obleciały komary. On chcąc się uwolnić wlazł do rzeki. Wszystkie
    komary poleciały do góry, poza jednym.