  • Data: 2021-10-15 17:04:44
    Temat: Re: Transformator centralowy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 15 Oct 2021 16:16:13 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    To dla mnie jest zagadka.

    Te próby IMO wskazują że napięcie znamionowe pierwotne trafa nie jest
    230 V tylko sporo mniej. Trzeba by zrobić test polegający na zasilaniu
    trafa z autorafa redukującego napięcie i pomiarach prądu jałowego przy
    malejącym stopniowo napięciu. Z tych wyników dało by się coś
    wydedukować.

    > Wiem już ile zwojów, jakie napięcie jałowe powinno być dla 12 V pod
    > obciążeniem ? Czy 15 V wystarczy ? Druga sprawa jaka ma być średnica drutu
    > nawojowego aby trafo znamionowo wykorzystać. Jak bym znał jego moc to bym
    > sobie obliczył prąd na wtórnym przy tych 12 V i z tablic odczytał średnicę
    > czy przekrój drutu ?
    Dopóki nie rozstrzygnie się sprawa dużego prądu pierwotnego, nie myśl o
    przewijaniu :)

    > Ps. Trafo czasem ciężko załączyć bezpośrednio do sieci, wybija bezpieczniki
    > :D
    A to akurat normalne.

    --
    Jacek