  • Data: 2021-10-15 16:53:13
    Temat: Re: Transformator centralowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2021 16:16:13 +0200, Marek wrote:
> [...]

    zarowka 200W to niecaly 1A.

    6A to zdecydowanie za duzo.
    A poniewaz to mocno przekracza prad znamionowy przy mocy, ktora
    podejrzewamy, czyli 400-600VA, to podejrzewam, ze cos nie tak
    podlaczyles, albo trafo jakies uszkodzone.

    A przy takim przekroczeniu powinien sie transformator jednak mocno
    grzac. Byc moze w krotkim czasie tego nie czujesz, jesli pierwotne
    jest nawiniete blisko rdzenia.
    A dlugie testowanie odradzam - spalisz to pierwotne, i po co ci to.
    Lepiej najpierw wyjasnic sprawe.

    > Wiem już ile zwojów, jakie napięcie jałowe powinno być dla 12 V pod
    > obciążeniem ? Czy 15 V wystarczy ? Druga sprawa jaka ma być średnica drutu
    > nawojowego aby trafo znamionowo wykorzystać. Jak bym znał jego moc to bym
    > sobie obliczył prąd na wtórnym przy tych 12 V i z tablic odczytał średnicę
    > czy przekrój drutu ?

    A jakie ono ma wtorne napiecia?
    Centrale telefoniczne lubialy chyba 60V lub 48V.

    Bo prawidlowe trafo, to powinno miec okno wypelnione, i aby zmiescic
    nowe na 12V ... najpierw trzeba odwinac stare uzwojenia wtorne.

    Ale jeszcze najpierw, to bym sprawdzil czemu taki wysoki prad jalowy,
    i po na/poprawie, przemierzyl jeszcze raz.
    A srednice dobral do tablic, i do wolnego okna.

    > Ps. Trafo czasem ciężko załączyć bezpośrednio do sieci, wybija bezpieczniki
    > :D

    To zdarza sie i w poprawnych transformatorach.

    Sa uklady ograniczajace prad startowy.

    J.