-
Data: 2021-10-19 19:22:20
Temat: Re: Transformator centralowy
Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Marek <l...@w...pl> wrote:
> Skoro wt?rne jest na 54V to zasil je z 12V lub 24V przemiennego i
> sprawd? ile b?dzie na pierwotnym.
>
> Znaj?c przek?adnie i 54V wt?rnego sprawdzisz na jakie tak naprawd?
> napi?cie jest uzwojenie pierwotne...
>
> > Pod??czy?em na wt?rne 25,2 V zmiennego, pr?d zmierzony 10,5 A. Na
> > pierwotnym pokaza?o 102,5 V. Co o tym s?dzi? ?
Jak M M napisal wskazywaloby na rdzen ze szczelina. Dlaczego
szczelina to nie jest calkiem jasne. Najrozsadniejsze wyjasnienie
to ze to trafo specjalnie zaprojektowane do pracy z prostownikiem.
Tzn. ze trafo rownoczesnie robi jako filtr indukcyjny do prostownika.
Duzy prad jalowy powieksza straty w trafo, ale fitracja
indukcyjna zmniejsza straty spowodowane przez niejednostajny
przeplyw. Lacznie moglo wyjsc ze szczelina w ukladzie
prostownika laczne straty beda mniejsze. Alternatywnie,
to nie trafo tylko jakis dziwny dlawik.
Inna sprawa to kwestia napiecia pracy tego trafa. Wyglada na
to ze przy 230V pracuje OK, ale jest na styku. Z twoich
danych mi wychodzi ze indukcja w rdzeniu przekracza 1.3T.
Stare tabelki z czasow komuny podaja 1.3T jako maksymalna
indukcje w rdzeniu. Amerykanska tabelka mowi ze dobra
blacha pracuje do 1.6T, z tym ze to 1.6T to jest nasycenie
rdzenia (tzn. raczej sie tego nie da przekroczyc a jak sie
probuje to sie spali trafo). Nie wiem czy komuna miala
gorsze blachy, czy to 1.3T uwzglednia margines bezpieczenstwa.
Jak rozumiem elektrowna legalnie moze dac 253 V w gniazdku.
Jesli blacha nasyca sie przy 1.6T, to powinno byc OK.
Jeszcze jedno: to trafo bylo pewnie projekowane na konkretne
zastosowanie. Projektant raczej wiedzial co bierze
i staral sie wycisnac maksymalny efekt. Popularne tabelki
sa bardziej ostrozne. Do tego w warunkach domowych trudno
nawinac uzwojenie tak ciasno jak w fabryce. Jak trafo
przewiniesz zgodnie z zaleceniami dla amatorow to moc
ci spadnie pewnie gdzies do polowy. Jak jest (i zostanie)
szczelina to prad jalowy bedzie w przyblizeniu jaki jest,
czyli bedziesz mial dziwadlo gdzie pobor mocy pozornej jest
gdzies trzy razy wiekszy do mocy rzeczywistej.
--
Waldek Hebisch
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.21 19:44 J.F
- 19.10.21 20:19 Marek
- 19.10.21 20:40 J.F
- 19.10.21 20:51 M M
- 19.10.21 21:17 RoMan Mandziejewicz
- 20.10.21 08:11 Jacek Maciejewski
- 20.10.21 16:37 Paweł Pawłowicz
- 20.10.21 16:52 Jacek Maciejewski
- 20.10.21 17:16 Paweł Pawłowicz
- 20.10.21 18:29 Jacek Maciejewski
- 20.10.21 18:38 Pcimol
- 20.10.21 20:05 Paweł Pawłowicz
- 20.10.21 20:52 Jacek Maciejewski
- 20.10.21 21:42 Paweł Pawłowicz
- 20.10.21 23:23 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei