-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Transformator centralowy
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <61688285$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<osg9y2oti4sg$.vgq9arinnykp$.dlg@40tude.net>
<61698d38$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<3604dnf2ggh3$.xlrnr1h6i04a.dlg@40tude.net>
<6169b4c9$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<skf7mn$s3q$1@z-news.wcss.wroc.pl>
<616be774$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<skilng$nam$1@z-news.wcss.wroc.pl>
<616db436$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<skkf6i$70u$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<616e9ed7$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<skmusc$co$1@z-news.wcss.wroc.pl>
<7581263699$20211019211740@squadack.com>
<617029b4$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<617032b9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<61705a5a$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<pznpvso04tn3.1u68fvngkqtqu$.dlg@40tude.net>
<61707127$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<sh4b6lsifk8f.1cnbdk5a7tpvj$.dlg@40tude.net>
From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
Date: Thu, 21 Oct 2021 14:10:20 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.14.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <sh4b6lsifk8f.1cnbdk5a7tpvj$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 48
Message-ID: <617158ad$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.114.79
X-Trace: 1634818221 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.30.114.79:58743
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4548
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767901
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.10.2021 o 09:12, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 20 Oct 2021 21:42:31 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
>
>> W dniu 20.10.2021 o 20:52, Jacek Maciejewski pisze:
>>> Dnia Wed, 20 Oct 2021 20:05:14 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 20.10.2021 o 18:29, Jacek Maciejewski pisze:
>>>>> Dnia Wed, 20 Oct 2021 17:16:10 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
>>>>>
>>>>>> Dokładnie tak :-(
>>>>>
>>>>> Hmmm, zupełnie nie rozumiem jak to mogło się stać. Nie widzę
>>>>> potencjalnego mechanizmu. No, chyba że coś uszkodziłeś w pierwotnym albo
>>>>> nawinąłeś wtórne z zwarciem.
>>>>
>>>> Nie. Problem dotyczy sposobu złożenia rdzenia.
>>>>
>>> Nie masz racji. Jakbyś rdzenia nie złożył (zakładam że był to rdzeń z
>>> dwóch czy 4 kawałków w kształcie C, kazdy z blaszek sklejonych lakierem
>>> czy żywicą), nie zmienisz parametrów trafa. A nawet jeśli, to nie więcej
>>> niż ułamek procenta. Miałem do czynienia z takimi trafami, co prawda o
>>> mocy paru czy parunastu VA i nigdy nie było problemów z powtórnym
>>> złożeniem. Jesli chcesz mnie przekonać, podaj prawdopodobny mechanizm
>>> wzrostu prądu jałowego o kilkaset % po rozbiórce i złożeniu rdzenia.
>>
>> Szczelina.
>>
> Uważasz że przed rozbiórką była mniejsza a po rozbiórce większa? Bardzo
> wątpię. Już wspomniałem że rozbierałem i składałem ponownie rdzenie
> cięte i choć oczywiście pomiarów prądu jałowego nie robiłem to
> wszsystkie potem pracowały normalnie. Rozbierałem nawet takie które
> miały połówki sklejone, młotkiem oczywiście. Po złożeniu nawet nie na
> klej, działały. Szczelina musiała by wzrosnąć z praktycznie
> niemierzalnej do kilku mm aby spadek indukcyjności spowodował
> kilkusetprocentowy wzrost prądu. Nie przekonałeś mnie.
Widzę, że potrzebne są szczegóły. Transformator 250VA, cztery elementy o
kształcie U, nie nazwałbym tego "blaszki sklejone lakierem". Fabrycznie
było to ściśnięte stalową taśmą o grubości 2mm spiętą solidną klamrą na
mur. Rozebranie wymagało użycia siły, ale nie było szczególnie trudne.
Natomiast ni cholery nie da się tego złożyć tak, aby ćwiartki były
dobrze dociśnięte. Elementy rdzenia ruszają się, transformator buczy, a
prąd jałowy jest kilkukrotnie większy. Na tyle, że trafo się grzeje. Po
ściśnięciu ściskami problem znika, jest więc on tylko mechaniczny i
polega na sposobie złożenia rdzenia. Piszesz, że to robiłeś. Napisz, jak
uzyskałeś stabilne ściśnięcie fragmentów rdzenia.
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.21 14:12 Paweł Pawłowicz
- 21.10.21 14:22 Jacek Maciejewski
- 21.10.21 14:35 RoMan Mandziejewicz
- 21.10.21 15:25 Paweł Pawłowicz
- 21.10.21 16:50 Jacek Maciejewski
- 21.10.21 18:11 Zenek Kapelinder
- 21.10.21 20:23 Marek
- 21.10.21 20:35 Jacek Maciejewski
- 22.10.21 16:26 Marek
- 22.10.21 22:08 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Było 83V
- Stare komputery
- Odbiornik ADS-B i wzmacniacze
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=