  • 41. Data: 2021-08-15 22:32:08
    Temat: Re: Transformator z mikrofalówki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > W dniu 15.08.2021 o 22:16, Janusz pisze:
    > [...]
    >
    > Jeśli chcesz ładnie przyrumienioną skórkę, posmaruj roztworem cukru (lub
    > lepiej miodu) przed pieczeniem. Miodu niedużo. To się nazywa reakcja
    > Maillarda.
    >
    > P.P.
    Tak właśnie żona robi ale ja nie przepadam bo skórka za słodka jak dla mnie.

    --
    Janusz

  • 42. Data: 2021-08-16 08:42:33
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Czyli wstawiamy z sufitu 0.1 - moze bedzie dobrze :-)
    > Tzn bedzie, wyjdzie 0.2 - tez bedzie dzialal :-)
    >
    > km jest po to, zebys nie narzekal potem, ze uzwojenia w EI Ci sie nie
    > mieszcza :-)

    Wolę symulacje numeryczne i jestem zdeklarowanym przeciwnikiem
    rumpologii, z "gęstością prądu" na czele, to tu muszę wystąpić w roli
    adwokata diabła. Transformator z mikrofalówki ma bardzo specyficzną
    konstrukcję, w zasadzie jednakową dla różnych producentów. Co w tym
    złego, że dla tego bardzo konkretnego przypadku sobie pomierzyli i im
    wyszło, że 0.1 jest dobre, a 0.2 już nie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2021-08-16 10:42:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic492683.html
    > Wzmacniacz chce 2*100 RMS, nie PMPO :-P

    Estradowe wzmacniacze mocy mają zasilacze o mocy ciągłej 1/4 w
    najlepszym przypadku. Zazwyczaj 1/8 (-9dB) co odpowiada rzeczywistej,
    średniej mocy koniecznej do pracy.

    Moc RMS określa się dla paczki 10 okresów niezniekształconej sinusoidy 1 kHz.

    > Ale z wiatrakiem ile przyjac - oto jest pytanie :-)

    Trzeba bydować prototyp i zmierzyć. Rzeczywistość mocno kopie w zad.

    > No to sobie oblicze tak samo, jak dla miedzi, a co mi tam :-)

    Obliczaj - papier jest cierpliwy. Rzeczywistość - j.w.

    > No i popatrz co za zlosliwosc - w EI uzwojenie srednio grube ... a
    > taka sama grubosc w toroidzie to za duzo?

    Toroid ma lepsze chłodzenie uzwojeń...

    > Bo jak nie uwzglednisz, to potem sie drut nie miesci :-)

    Prosty skutek.

    > To jakie sa optymalne proporcje dla toroidu?

    Rzędu 0.1

    > I z jakiego wzoru to wynika?

    Z żadnego - nie myl teorii z praktyką.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2021-08-16 11:34:06
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.08.2021 o 22:32, Janusz pisze:

    > Tak właśnie żona robi ale ja nie przepadam bo skórka za słodka jak dla
    > mnie.

    Cukru trzeba naprawdę mało. Jeśli jest słodko, to znaczy, że było go za
    dużo. Cukry proste (miód, glukoza) są skuteczniejsze niż sacharoza
    (reakcja jest szybsza).

    P.P.

  • 45. Data: 2021-08-17 14:58:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2021 08:42:33 +0200, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > złego, że dla tego bardzo konkretnego przypadku sobie pomierzyli i im
    > wyszło, że 0.1 jest dobre, a 0.2 już nie?

    To bylo o toroidzie.

    W EI wiadomo - karkas, przekladki, geometria drutu, nawet i lakier na
    drucie - i okna calego nie wykorzystasz. Przyjmiesz za duzy
    wspolczynnik, to zaraz bedziesz klął.
    W mikrofalowkach moze sie juz dopracowali, ze jakies tam 0.52 jest
    dobre.

    Ale w toroidach? Kupa przekroju okna sie marnuje, niemal "celowo".
    To jaki wspolczynnik wypelnienia przyjac?

    Ale jak sie pomylisz ... nieszczescia nie bedzie.
    No chyba, ze przybiegna z produkcji "nasza maszyna nie moze tyle
    nawinac, potrzebna nowa maszyna" :-)

    J.