  • Data: 2022-01-18 17:11:43
    Temat: Re: Tuner NC+
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/01/2022 15:52, J.F wrote:
    > Nie bardzo rozumiem.
    > Przyciskasz "nastepny kanal", i przeskakuje kilka?

    Naciskam. Przeskoczył. Naciskam. Nie przeskoczył. Naciskam ponownie. Nie
    przeskoczył. Naciskam jeszcze raz. Przeskoczył 3 na raz.

    Nigdy nie wiesz, czy pilot nie złapał wciśnięcia, czy zamyślił się na
    while();. Kupa.

    > Czy nic sie nie dzieje, wiec przyciskasz jeszcze raz, i jeszcze raz,
    > i jeszcze raz ... a potem przeskakuje o 3.
    > Bo moze byc jeszcze prozaiczna przyczyna - slaba bateria w pilocie :-)

    Nie. To dziadowska architektura firmware.

    "To żadna sztuka robić UI, każdy głupi potrafi robić buttona".

    No. Widac.

    > No ba, przeciez zaczelo sie na samym poczatku cyfrowej TV,
    > gdy zmiana kanalu przestala trwac ulamek sekundy.
    > Suweren sie przyzwyczail :-)

    To nie problem, że obraz jast później. Problem, że są lagi w interface.

    > ale z jednej firmy?

    Pewno tak, to były rózne dekodery N i NC+.

    > W poczatkach wojenek byl przyklad - uruchom aparat foto na smartfonie.
    > Wlasnie sprawdzilem - 6 sekund od klikniecia ikony.
    > Owszem - reakcja jest szybka, ale i tak suweren sie musi naczekac
    > zanim fotke bedzie mogl zrobic.

    To ma mniejsze znaczenie.

    Wyobraź sobie, że masz scroll bar. Chwytasz go i on się "zacina", kiedy
    ma się pojawić obrazek. Apple zamiast obrazka wkleja tam pusty kwadrat,
    dekoder NC+ uważa, że należy zamrozić całe UI aż się pojawi. Do dwa
    odległe koncepcje, ale w obu obrazek pojawi się po 2 sek w obu. Którą
    wybierasz?

    Jest zasada 5/50/500 w UI. Klikanie w przyciski na pilocie wpada w
    kategorię 5 a ostatecznie 50 jeśli jest ku temu powód. 50ms na reakcję
    optyczną, potwierdzającą akcję.

    > Wlasnie mam przyklad na pececie.
    > User startuje program, nic sie nie dzieje.

    Wiele programów wyswietla splash. O ile nie do końca to lubie, to
    pojmuje po co. Aby sztucznie zwiekszyć responsywność GUI (bez zmiany
    prędkosci). Takie oszustwa używa się w programach GUIowych od
    dziesięcioleci.

    > Nie wygasza, albo i wygasza - nie programujemy, to nie wiemy.

    Jesli to robi - to znaczy że jest bug. I to poważny, w projekcie.

    Jakikolwiek sleep, delay, while( wait() ); w wątku UI to jest absolutny
    zakaz wykonywania zawodu. Od dziesięcioleci wiemy jak to poprawnie zrobić.

    > A programow tam duzo, nie wiem czy takie "4 w przod" ma sens.

    Ma duży. Zwyczajowo pamiętasz, że dwa kliki w górę od Foo jest Bar. To
    pamięc mechaniczna, w palcu.

    > Ja klne w TV/dekoderach co innego - jakas niechec do numeracji
    > uzytkownika. Uzywaj tak, jak dostawca ustalil.
    > Niby jest jakas mozliwosc zmiany, czy ulubione, ale upierdliwa, w
    > dodatku u mnie znika po kazdym wyszukaniu, a dostawca czesto cos
    > kombinuje.

    Dasz normalny inerfejs do tego - suweren wybije sobie zęby. Dasz
    prymitywny, z ery kamienia łupanego - Pani Halinka będzie zdowolona, bo
    Moda na Sukces zawsze pod 14 jest. ten świat jest stworzony dla idiotów,
    wiec dawno przestałem liczyć, że oprogramowanie będzie wygodne, ma być
    "uproszczone".

    > Dobrze, ze mam minimalny pakiet i tylko 30 programow, nie wyobrazam
    > sobie tego na 130 ...

    Nka starała się to rozwiąać tak, że dawali przedziały. Kanały o jakiejś
    tematyce, były w jakimś przedziale numeracji. Miało to sens, tylko jak
    zwykle to bywa, dali za małe przedziały. Wiadomo, jak się to skończyło.

    A ja ciągle czekam na kategoryzacje kanałów. Typu "wpiernicz w pisdu
    kanały, na których 22 debili lata za dmuchanym workiem".

    > Jakis tam ADB widzialem w akcji, IMO - da sie zyc z tymi lagami.

    Da się. Ludzie ludziom zgotowali ten los.

    > I nie wiem - dekoder lepszy, czy ja juz zmanipulowany :-(

    Nie każdy dostrzega takie detale.

    W latach 90 trafiłem do mieszkania, w którym ktoś rozciągnął obraz na
    CRT w pionie tak, że nie było widać żuchwy i czoła większości aktorów.
    Mimo, że telewizor oglądało kilkadziesiąt ludzi, podobno jako pierwszy
    po sekundzie zapytałem czemu jest spieprzone. Czyli ja widzę takie
    upierdlowości, ale suweren nie. I to chyba odpowiedź na pytanie,
    dlaczego panienka z budki stwierdziła, że mam klikać wolniej.
    Oprogramowanie jest dobre, ale z takimi ludzmi trudno je implementować.