  • 1. Data: 2022-01-18 13:43:17
    Temat: Tuner NC+
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Choć to nie temat na grupę, to może ktos miał taki przypadek i udało go
    mu się rozwiązać, albo ktoś ma pomysła jak to naprawić.. Problem dotyczy
    spowolnienia pracy tytułowego tunera. Przykładowo po kliknięciu na
    zmianę kanału na reakcję trzeba czekać i minutę, jednak nie zawsze,
    nieraz i na kilka kanałów przerzuca od razu. Problem nie tylko z
    kanałami, bo aby np wywołać menu tunera też trzeba "swoje odstać" samo
    posługiwanie się opcjami menu to także czekanie. Mam identyczny
    nieużywany zestaw, a wiec poza wymianą kabla na linii konwerter-tuner
    wypróbowałem już wszystko. Ale płynne wyświetlanie grafiki na tunerze
    chyba nie jest zależne od kable do konwertera.

  • 2. Data: 2022-01-18 13:51:02
    Temat: Re: Tuner NC+
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 13:43:22 UTC+1 trybun napisał(a):
> [...]
    > wypróbowałem już wszystko. Ale płynne wyświetlanie grafiki na tunerze
    > chyba nie jest zależne od kable do konwertera.

    To identycznie zwolnił i ten używany i ten nieużywany?

  • 3. Data: 2022-01-18 14:08:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > To identycznie zwolnił i ten używany i ten nieużywany?

    Tak, ten nieużywany zachowuje się dokładnie jak ten pierwszy,. Wszystkie
    elementy instalacji pozamieniałem a więc tuner, zasilacz, pilot,
    pozamieniałem także gniazda HDMI w telewizorze a wszystko na nic.

  • 4. Data: 2022-01-18 14:15:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 14:08:44 UTC+1 trybun napisał(a):
    > Tak, ten nieużywany zachowuje się dokładnie jak ten pierwszy,. Wszystkie
    > elementy instalacji pozamieniałem a więc tuner, zasilacz, pilot,
    > pozamieniałem także gniazda HDMI w telewizorze a wszystko na nic.

    Wygląda jak zdalna aktualizacja softu.
    To trochę żart, ale tylko trochę.
    Może jakaś zdalna aktualizacja ustawień na karcie?
    Albo może właśnie z kartą coś się dzieje i tuner stoi czekając na odczyt.
    Bo karta też raczej ta sama.
    No chyba że to tuner bez karty - wtedy wtedy to będzie coś nie tak z tym, co
    przylatuje z nieba.

  • 5. Data: 2022-01-18 14:15:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 14:08:43 +0100, trybun wrote:

    > Tak, ten nieużywany zachowuje się dokładnie jak ten pierwszy,. Wszystkie
    > elementy instalacji pozamieniałem a więc tuner, zasilacz, pilot,
    > pozamieniałem także gniazda HDMI w telewizorze a wszystko na nic.

    Zmiana kanału moze zalezec od jakosci sygnalu.
    Trzeba jednak z nowego sygnalu zdekodowac dane ... poprawnie.

    ale "menu tunera" nie powinno zalezec.

    J.

  • 6. Data: 2022-01-18 14:16:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O, no właśnie - jak odłączysz kabel antenowy to też tak muli?

  • 7. Data: 2022-01-18 14:29:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/01/2022 14:15, J.F wrote:
    > Zmiana kanału moze zalezec od jakosci sygnalu.

    Nie, nie ma prawa. Resposywnosc [G]UI nie może zależeć od obecności bądź
    jakości danych. Obraz może sie nie pojawic, ale reakcja na przycisk
    powinna być natychmiastowa.

    Tuner NC+ mają od bardzo dawna problem związany z responsywaności. Co
    prawda nie są to minuty, jak tu opisane, ale sekundy, jak najbardziej. W
    zasadzie od pierwszego tunera, jaki był za czasów N-ki, są szkolnym
    przykładem dziadostwa.

    To wina programistów, w przypadku tych sekundowych lagów. Ale skoro
    potrafili spieprzyć do tego stopnia, to się nie zdziwie, że ktoś tam ma
    duże poczucie humoru i robi while( !mamDane() ); w wątku UI.

    Od 10 lat nic się nie zmieniło, dalej ten sam badziew, wynikający chyba
    z kiepskich umiejętności projektowania reponsywnych UI.

    Programiści z PL są ponoć odpowiedzialni (lub byli) za ten problem.
    Można zapytać.

  • 8. Data: 2022-01-18 14:31:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Bo karta też raczej ta sama.
    > No chyba że to tuner bez karty - wtedy wtedy to będzie coś nie tak z tym, co

    W tym nieużywanym mam inną kartę, na tą chwilę nieaktywną.  Te tunery są
    parowane z swoimi kartami.

    Zanim to się stało to zestaw miałem w ogóle wyłączony z prądu przez dwa
    dni, a więc nie był w stanie czegoś pobrać z satelity, a do netu w ogóle
    nie jest podłączony, a więc raczej niczego nie mógł wtedy pobrać. .

  • 9. Data: 2022-01-18 14:31:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > O, no właśnie - jak odłączysz kabel antenowy to też tak muli?

    Nie, zaraz sprawdzę, ale bez anteny to on raczej nawet nie da się
    uruchomić.

  • 10. Data: 2022-01-18 14:33:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.01.2022 o 14:15, J.F pisze:
    > Zmiana kanału moze zalezec od jakosci sygnalu.
    > Trzeba jednak z nowego sygnalu zdekodowac dane ... poprawnie.
    >
    > ale "menu tunera" nie powinno zalezec.
    >

    > J.

    Spowolnienie dotyczy każdej funkcji obsługiwanej przez tuner.