  • 1. Data: 2017-07-04 20:45:18
    Temat: Twitter i mikrokontrolery w 2017 roku
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pamiętam, że jeszcze parę lat temu powstawały amatorskie projekty
    (głównie na Arduino), korzystające z łączności z Twitterem. Serwis
    udostępniał wtedy dość proste API, które pozwalało na dostęp do
    niewrażliwych danych bez potrzeby logowania. Wystarczyło wysłać
    odpowiednie żądanie GET i otrzymywało się strukturę z JSON-em. Nawet
    chcąc publikować z poziomu MCU można było się w miarę prosto zalogować.

    Teraz pobieżnie rzuciłem okiem na opis API na stronie Twittera i z tego
    co widzę, to spray się trochę skomplikowały. Konieczne jest łączenie się
    przez SSL (to akurat jest całkiem zrozumiałe) i korzystanie z
    autoryzacji OAuth, nawet przy dostępnie do publicznych danych.

    Ktoś się może orientuje, czy będzie się to dało przeprowadzić z poziomu
    mikrokontrolera? Jeśli nie najprostszego Arduino z AVR-em, to może
    przynajmniej jakiegoś STM32/PIC32 z WolfSSL-em? ESP866 też posiada w SDK
    bibliotekę do obsługi SSL. Jest to wykonalne, czy na chwilę obecną
    trzeba będzie skorzystać z któregoś z prostych komputerków na Linuksie
    albo postawić sobie własną bramkę?

  • 2. Data: 2017-07-05 10:44:10
    Temat: Re: Twitter i mikrokontrolery w 2017 roku
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 04/07/2017 19:45, Atlantis wrote:
> [...]
    > bibliotekę do obsługi SSL. Jest to wykonalne, czy na chwilę obecną
    > trzeba będzie skorzystać z któregoś z prostych komputerków na Linuksie

    pierwsze znalezione na githubie

    https://github.com/chaeplin/esp8266twitter

    pewnie jest tego wiecej.

  • 3. Data: 2017-07-13 05:20:55
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "Cezar" <c...@B...pl.invalid> wrote in message

    > pierwsze znalezione na githubie
    >
    > https://github.com/chaeplin/esp8266twitter
    >
    > pewnie jest tego wiecej.

    ludzie, jest https://thingspeak.com/
    specjalnie do telemetrii, można sobie n kanałów zapisywać, sam generuje
    wykresy, ma narzędzia do analizy logów. Bo zgaduję że potem będzieta se
    chcieli cronem pobierac te wpisy i ładowac do akiejś bazy i cośtam dalej?

  • 4. Data: 2017-07-13 11:43:28
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 13/07/2017 04:20, adamschodowy wrote:
    > "Cezar" <c...@B...pl.invalid> wrote in message

    > ludzie, jest https://thingspeak.com/
    > specjalnie do telemetrii, mo?na sobie n kana?ów zapisywaae, sam generuje
    > wykresy, ma narzedzia do analizy logów. Bo zgaduje ?e potem bedzieta se
    > chcieli cronem pobierac te wpisy i ?adowac do akiej? bazy i co?tam dalej?

    Super. Twittera tez wspomagają?

    c.