  • Date: Sun, 08 Mar 2009 10:30:42 +0100
    From: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Umowy z operatorami - refleksja

    Tomaszek wrote:
    > Przeglądam sobie oferty na abonament i porównuje z tymi na kartę.
    > Dochodzę do wniosku, że abonamenty są mniej korzystne od ofert pre-paid.
    > Której sieci by nie wziął na tapetę to taka prawidłowość się sprawdza.
    > Kiedyś było odwrotnie, ale nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy
    > nastąpiła taka zmiana. Z punktu widzenia operatora powinno być odwrotnie
    > .Ofiara ( czyt. klient ) podpisuje cyrograf, zapewnia stałe wpływy to
    > powinno się dbać o teką owieczkę. Czytając tę grupę można jednak odnieść
    > wrażenie, że jest odwrotnie. Mniej problemów jest z usługami pre-paid.

> [...]

    No nie wiem. Od wielu lat mam abonament (Idea, potem Orange) i jedyną
    rzeczą która przez pewien czas wkurzała były promocyjne SMS-y o które
    bardzo wyraźnie nie prosiłem. Po kilku ostrych rozmowach z BOKiem
    problem ten udało się definitywnie rozwiązać. Więc nie bardzo widzę, co
    operator robi ze mna co mu się podoba.

    Co do korzystności - może być mierzona w różny sposób. Dla kogoś
    priorytetem jest jak najniższa cena za połączenie, a dla kogoś (na
    przykład mnie) - komfort: że nie trzeba pamiętać o doładowaniach,
    kombinować z nimi, nie trzeba się bać w roamingu czy w ogóle gdzieś na
    odludziu, że nagle zabraknie środków na koncie. Po prostu płacisz i masz
    spokój. Jeszcze niektórzy mają abonament, tylko żeby mieć tanio telefon.

    Poza tym abonament jest sprawą dobrowolną - jeśli są chętni na takie
    warunki (pomijając zupełnie niedoświadczonych), znaczy, że wady tego
    rozwiązania są dla nich mniej istotne niż zalety. Jak takich osób będzie
    za mało, operatorzy zmienią swoją postawę.

    Piotr