    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Uszkodzenie w długo lezakowanym TV LCD
    Date: Fri, 2 Oct 2009 08:07:54 +0200

    Po otwarciu obudowy zobaczyłem całkiem współczesne wnętrze z monarzem
    powierzchniowym na czele. TV jest (był) made in Japan wiec tam śmietnika w
    srodku nie ma. Po ogledzinach stwierdziłem wylany kondensator
    elektrolityczny 10 mikrofaradów /10V f-my Elan. Wymieniłem go na inny ale TV
    nadal nie dziala prawidłowo choć miało to wpływ na stabilność obrazu.
    Przedtem na ekraniku TV linia synoptyki przeszukiwania, ktora powinna być
    czerwona dla zakresu VHS, a zielona dla UHF wariowała czasami przybierajac
    inne kolory. Teraz po wymianie kondensatora to sie całkowicie poprawiło.
    Zauwazyłem tez ze strasznie sie grzeje pewien układ scalony o nazwie OKI
    1707 (a pod spodem oznaczenie) - C1169 Po krótkim czasie po podłaczeniu
    wprost parzy.
    Grzeje sie tez bardzo dioda, która wsadzili na wejsciu wtyczki pod zasilacz
    jako rodzaj zabezpieczenia przed zmiana polaryzacji. Jesli scalak jest
    uszkodzony to obciaza nadmiernie zasilacz i to by sie zgadzalo.
    W kazdym razie TV nadal przeszukuje stacji na okragło i czuje ze tak juz
    bedzie do konca, bo nie wiem co to za układ scalony ten OKI 1707 i czy da
    sie go ew. dokupic?

    sofu