    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Uwaga na cwaniaków z Energis i innych
    Date: Sun, 9 Aug 2009 15:00:32 +0200

    > A powinno przecież migdałami.

    PO naszej stronie to z reguły obornikiem albo naturalnymi zapachami mijanych
    wsi (np dym z komina, miły zwłaszcza gdy opalano tylko drewnem).
    W lsach przynajmniej pachniało żywicą i powietrze było czyste.
    U nich nie dość że lasów bardzo mało to wszedzie dymiące kominy.
    No i te wszędobylskie dwusuwy.
    U nas tyle ich nie było.
    Tam najlepszy samochód jaki widziałem na autostradzie to była.... Łada (ale
    taka starsza niż te co w 1986 po Warszawie jeździły).
    I zdaje się miała ruską rejestrację.
    DDRowcy zawsze pytali (jak to wzorowi komuniści) o "radio und pistolen".
    Właśnie w tej kolejności. Radio (CB czy inna radiokomunikacja) była
    postrachem we wszystkich krajach komunistycznych.
    W stanie wojennym gorzej traktowali człeka gdy znaleźli u niego JAKIKOLWIEK
    nadajnik niż sprawny granat z czasów II wojny światowej.
    Komuna bala się radia w rękach obywateli bardziej niż broni palnej.
    No i raz ojciec kazal mi przemycić.....wykrywacz radarów.
    Taki ogromny z lampką CAUTION poswietlaną.... żaróweczką (takie czasy
    jeszcze).
    Było to "made in USA" i ojciec pokątnie kupił to w jakieś szemranej
    dzielnicy w małym sklepiku RTV prowadzonym przez jakiegoś emigranta.
    Gdy transakcji dokonano to facet spytał czy "w pana kraju takie urządzenie
    jest legalne".
    Ojciec dośc odważnie odpowiedział "sądzę ż nie".
    "Aaa....skoro tak to ja panu propnuję takie radio, na którym oprócz stacji
    radowych będzie pan mógl posłuchac sobie prawdopodbnie policję w pańskim
    kraju".
    No i ojciec nie kupił.
    Był to odbiornik ze skalą - takie pierwsze prymitywne skanery, gdzie był
    "FM1" czyli 87,5-108 MHz z szerokim demodulatorem i "FM2" 144-174 MHz z
    wąskim.
    Miało to też fale średnie zapewne.
    No więc ojciec zadowoliwszy się antyradarem kazał mi to przeszmuglować....w
    gaciach.
    W zasadzie nie mogłem się ruszayć i strasznie mnie uwierało.
    Ale "dziecku nie bedą kazać wychodzić z samochodu" na mróz do kontroli.
    Ten zabieg był tylko na granicy DDR-PRL i chyba RFN-DDR.
    Do dziś mam ten "wykrywacz radarów". Leży w szafce. Jest sprawny ale działa
    tylko na pasmie 10 GHz.
    Za PRLu wykrywał wszystkie te Radwarowskie radarki paraboliczne stosowane
    wtedy przez milicję.
    vari