  • Data: 2021-02-19 23:20:16
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    > przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.
    skąd masz takie informacje? LG robi w Polsce baterie. zatrudnia ileś tam
    ludzi, płaci podatki - jak każda firma. ale zastanów się jak działa
    biznes - mają sprzedawać baterie po 10zł za sztukę polakom czy po 10
    euro europie zachodniej? No niestety będą produkować dla najbogatszych.
    dopiero jak rynek się nasyci - ceny spadną. czy się nasyci? jeśli mamy
    wymienić auta spalinowe na elektryczne - potrwa to dwa pokolenia. na
    szczęście my na 100% nie mamy tyle prądu żeby ładować elektryki, szwedzi
    zimą też. Czy ktokolwiek ma? Może, nie wiem, ale bedzie musiał mieć
    jeszcze duuuuużo miedzi na kable. bo wszyscy sie bryndzlują faktem że
    coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?

    > Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    > ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    Gdybym był wiekim biznesmenem, to bym budował fabrykę generatorów prądu
    z silnikami diesla, tak na 10kw, żeby można było się spokojnie "toczyć"
    elektrykiem na olej opałowy. a jako produkt premium ekologiczny robiłbym
    te generatory z silnikami na lpg.

    Reasumujac: mądry skądinąd chłop, JAcek cieszy się jak małe dziecko że
    baterie do samochodów elektrycznych będą tańsze. bardzo odległa
    przyszłość. cieszy się że całe społeczeństwo zrzuci się na podwyżki ceny
    prądu i sieci energetycznych. Cieszy się ze przestaną jeździć po drogach
    pojazdy które zużywają rope/benzynę gdyż? produkują parę procent
    zanieczyszczeń? A wady? Nie ma wad? na serio? No to nie jest to nauka,
    technika, inżynieria, tylko religia.

    ToMasz