    From: collie <p...@b...pl>
    Subject: Re: W czym myć utlradzwiękowo?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 12 Aug 2021 09:48:31 +0200

    W czwartek, 12.08.2021 o 08:30, ptoki napisał:

    > Jak to wyglada w przypadku moich pedzli:
    > Najpierw pedzel w 100% zasmarowany lakierem czyszcze za pomoca albo malowania
    niewidocznej czesci produktu tak aby zdjąc maksymalnie duza ilosc lakieru z pedzla
    albo go wycieram w jakis odpad. To jest odpowiednik pierwszego punktu.
    > Nastepnie pedzel czyszcze w rozpuszczalniku w sloiku #1. Czyszcze go na ile sie da.
    Rozpuszczalnika w tym sloiku inicjalnie nie ma duzo. To punkt drugi.
    > Jak widze ze lakier z pedzla nie schodzi to biore nowy sloik, leje czysty
    rozpuszczalnik (znowu nieduzo) i czyszcze ponownie. Ten zabrudzony rozpuszczalnik
    wlewam do sloika #1. To ndal punkt drugi.
    > Nastepnie trzecie mycie/plukanie robie w sloiku #2 z nowym rozpuszczalnikiem. Nadal
    punkt drugi.

    > Zazwyczaj po dwu-trzech plukaniach pedzel jest relatywnie suchy i czysty. Zazwyczaj
    schodzi mi jakies 15-20 takich cykli aby wlosy sie skleily na tyle aby sie malowalo
    zle. To uwaga nawiasem.

    > Oba sloiki zamykam i odstawiam do nastepnego razu. Dzieki temu w sloiku #1 mam
    zawsze relatywnie duzo rozpuszczalnika ktory pije lakier a w #2 mam czysty
    rozpuszczalnik ktory dobrze czysci.

    > Pedzle przechowuje suche.
    >
    > Po tym przydlugim wstepie: Moja sugestia jest taka abys sobie albo te
    rozpuszczalniki/srodki myjace zlewal tak jak ja cyklujac je przez myjke (upierdliwe)
    albo sprawil sobie druga myjke i myl kaskadowo, przelewajac brudny srodek myjacy do
    myjki pierwszego etapu.

    > Alternatywa do powyzszego jest tylko i wylacznie jakas metoda wychwytu brudu z
    srodka myjacego. Jesli znajdziesz sposob na stracanie tego brudu/topnika z plynu w
    myjce to rozwiazesz problem Moze metoda taka jak wytrącanie etanolu z benzyny, lub
    moze np. wymrożenie topnika ci pomoze. Nie wiem. Ja problem rozwiazalem za pomoca
    stopniowania czystosci srodka myjącego i ponownego wykorzystania tego juz raz
    uzytego.

    To dla krakusów i pyr poznańskich. Pozostali nie babrają się
    i kirają rozpuszczalnikami, tylko biorą nowy pędzel, kosztujący
    na ogół mniej, niż rozpuszczalnik do mycia. No, chyba że chodzi
    o pędzle kałankowe, ale na artystę mi nie wyglądasz i wówczas
    wystarcza olej lniany.