  • 151. Data: 2012-07-26 15:24:49
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :) [OT]
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

    > Tylko mi nie mow, ze raptem max. trzy lata chorowania na borelioze
    > z az takimi objawami sie wiaza.

    wiaza sie z gorszymi, jakas kobieta z okolicy, ma boczny paraliź twarzy
    (co mz prawdopodobnie jest niczym innym tylko 'robotą' lekarzy
    (polagajaca zapewne na odsylaniu jej w nieskonczonosc az jej sie 'to
    zrobilo')
    ja chorowalem (tj byłem 'niszczony') okolo roku i wlasnie
    przez zaniedbania lekarzy (a bylem w ciagu tego roku pewnie u 15stu)
    ktorzy mnie olewali - trwalo to rok zamiast dwa miesiace
    i dzieki nim teraz mam w znacznej mierze zmarnowane zycie -
    bołą mnie (i mam oslabione) nie tylko rece i serce ale tez np
    twarz - czesto cholernie boli mnie twarz szczegolnie oczodoły itd

    (jest to offtopic, i mowilem o tym, ew moge powtorzyc bo to masakra)
    (nie lubie jednak klikac na narzucane tamety dzis jestem zmeczony
    mam inne zajecie i raczej nie bede juz tu nic pisac ;-)

  • 152. Data: 2012-07-26 15:39:23
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AK <n...@n...com> wrote:

    > Coś tam umiem ale..., nie pogadam... :( W szkołach miałem tylko ruski..

    Czytaj, oglądaj filmy w oryginale, praktyka czyni mistrza - chociaż ja po
    takiej praktyce jednak rozumiałem bardzo dobrze, ale w mówieniu pomogła
    dopiero... praktyka mówienia (kontakt z native speakerami).

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 153. Data: 2012-07-26 15:43:18
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <jur5v2$dah$1@inews.gazeta.pl> AK napisal(a):

    > Liczę na pomoc innych użytkowników.
    > Ku obopólnemu dobru :)
    > AK

    Pozwól Adamie że podam Ci mą pomocną dłoń. ;-)
    Fir, Ty jesteś stworzony do wyższych celów niż
    programowanie i obecność na tej lichej grupie.
    Szybuj ku światłości, ku wiedzy, pozostawiając
    nas maluczkich w tej matni, w tej otchłani.
    Leć iskierko nadziei...

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr M Kuć

  • 154. Data: 2012-07-26 15:47:04
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    > najwyrazniejszego w rekach) a nie wiek, mam kumpla z rocznika 49 i
    > obserwujac go w znacznej czesci jest w lepszej formie fizycznej niz ja

    roznica jest np taka, ze jak siedzimy sobie z piwem na kanapie i gadamy o
    kłopotach albo ja np o nabokovie on o lemie to róznica jest taka, ze mnie
    na tej kanapie cholernie bola kosci (_naprawde_) a jego nie (_zupelnie_)

  • 155. Data: 2012-07-26 15:51:48
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <jurd9a$j1d$1@inews.gazeta.pl> AK napisal(a):

    > PS: Poza tym w Pythonie 'zmienna' nalezy traktowac
    > wylacznie jako 'metke'/alias, a nie 'cialo' obiektu
    > jak np w C++

    Ponieważ w Pythonie zmienna nie ma typu, więc jest jedynie
    nazwą w przestrzeni nazw która wskazuje obiekt, jakiegokolwiek
    typu. Czyli to beztypowy wskaźnik, ale bezpieczny - bez arytmetyki
    wskaźników jak w C, bez bezpośredniego dostępu do pamięci.

  • 156. Data: 2012-07-26 16:06:33
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr M Kuć" <k...@n...invalid> napisał:

    > Szybuj ku światłości, ku wiedzy, pozostawiając
    > nas maluczkich w tej matni, w tej otchłani.

    O to to ! Dzieki za wsparcie ;)

    AK

  • 157. Data: 2012-07-26 16:11:24
    Od: "AK" <n...@n...com>

> [...]

    > typu. Czyli to beztypowy wskaźnik, ale bezpieczny - bez arytmetyki
    > wskaźników jak w C, bez bezpośredniego dostępu do pamięci.

    No dokladnie. Po prostu rodzaj referencji na obiekt.

    PS:
    Lepiej jednak IMHO chyba poslugiwac sie nazwa 'metka'
    bo 'zmienna bez typu' (a nawet 'referencja') to lep na wszelkiej
    masci puretypowcow twierdzacych ze Python nie ma typow
    (a to nieprawda).

    AK

  • 158. Data: 2012-07-26 16:31:16
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> wrote:
    > r = (lambda:
    > a = 8
    > b = a + 7
    > c = 12
    > d = 2
    > return (a + b) * (c - d))()
    ... nie do konca, to trzeba troche rozumiec jak to dziala w lispie w oparciu
    o rachunek lambda, poprawne rozwiazanie, dla konstrukcji let* wyglada tak:
    r=(lambda a: (lambda b: (lambda c: (lambda d: (a + b) * (c -
    d))(d=2))(c=12))(b=a+7))(a=8)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 159. Data: 2012-07-26 17:12:37
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 16:31, Adam Przybyla pisze:
> [...]
    > o rachunek lambda, poprawne rozwiazanie, dla konstrukcji let* wyglada tak:
    > r=(lambda a: (lambda b: (lambda c: (lambda d: (a + b) * (c -

    Dzięki, to mi trochę rozjaśniło...
    W moim zapisie potraktowałem ,,lambdę" jako po prostu anonimowy analog
    do ,,def" (tak jakbym tworzył normalną pythonową funkcję, tylko bez
    nazwy - a czegoś takiego w języku nie ma). Nie pomyślałem, żeby
    naprawdę rozpisać to za pomocą tej ,,rzeczywiście dostępnej" w języku
    lambdy. W tym wypadku, ponieważ b, c i d są niezależne, można to nawet
    trochę skrócić:

    r=(lambda a: (lambda b, c, d: (a + b) * (c - d))(b=a+7, c=12, d=2))(a=8)

    będzie to analogiczne do

    (setq r (let ((a 8))
    (let ((b (+ a 7))
    (c 12)
    (d 2))
    (* (+ a b) (- c d)))))

  • 160. Data: 2012-07-26 17:41:54
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> wrote:
    >>> a = 8
    >>> b = a + 7
    >>> c = 12
    >>> d = 2

> [...]
    > naprawdę rozpisać to za pomocą tej ,,rzeczywiście dostępnej" w języku
    > lambdy. W tym wypadku, ponieważ b, c i d są niezależne, można to nawet
    ... tz jak zmienisz zadanie, to rozwiazanie jest takie jak podales:

    > r=(lambda a: (lambda b, c, d: (a + b) * (c - d))(b=a+7, c=12, d=2))(a=8)
    >
    > będzie to analogiczne do
    >
    > (setq r (let ((a 8))
    > (let ((b (+ a 7))
    > (c 12)