  • Data: 2021-04-28 16:18:49
    Temat: Re: Windy szlag trafił
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Apr 2021 12:20:20 +0200, Michal Jankowski wrote:
    > "
    > Awaria kabla energetycznego PGE uszkodziła blisko 160 wind w całej
    > Łodzi. W maszynowniach spaliły się transformatory.
    >
    > Zdaniem PGE awarię wywołało mechaniczne uszkodzenie kabla średniego
    > napięcia podczas prac ziemnych w pobliżu stacji elektroenergetycznej.
    > "
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/radiolodz/awaria-uszk
    odzila-blisko-160-wind-w-calej-lodzi/59xf803,30bc105
    8

    > Jaki może być mechanizm takiej awarii? Wiem oczywiście, jakie cuda się
    > dzieją po przerwaniu przewodu neutralnego, ale tutaj jest mowa o
    > uszkodzeniu przed transformatorem... Nie wpuścili chyba średniego
    > napięcia na stronę odbiorców?

    Zacznijmy od tego, czy tam w ogole sa jakies transformatory w
    maszynowniach.
    Moze falowniki? Ale to mi wyglada na wielka plyte, wiec raczej
    falownikow nie ma.
    A transformatory ... do zasilania obwodow sterowania chyba.

    To sie moglo spalic po urwaniu neutralnego czy fazy, jesli jakos
    fikusnie wlaczone. Ale czy da sie tak zrobic na linii SN?
    Jest tam w ogole neutralny?

    Bo jakby tak wpuscili SN w kabel 230V ... transformatory by chyba
    padly ostatnie. No chyba ze izolacja by im poleciala szybko.
    Potem bezpieczniki ... ale SN moglyby nie rozewrzec.

    Ale ... jest jakas osobna siec do zasialania wind?
    Bo po takiej awarii to powinno byc wiecej strat w okolicy.

    Ktos tu sciemnia? :-)

    J.