eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodor › Re: Wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
    4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodor
    Date: Fri, 25 Nov 2022 11:08:47 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <tlq47f$sj$1@gioia.aioe.org>
    References: <1...@4...net>
    <63807c63$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <dy717ea29zoi$.1rt0hhda2vm1x$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="915";
    posting-host="4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.0
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    X-Antivirus: Avast (VPS 221125-0, 25.11.2022), Outbound message
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708962
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25-11-2022 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
    >
    >> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
    >> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
    >
    > Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
    > na wodorze.

    Nie tak bez sensu:
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemcy-wodo
    r-mniej-oplacalny-od-hybryd-bateryjnych-110667.html

    Koszty napędu wodorowego (obejmujące m. in. zakup paliwa, budowę
    niezbędnej infrastruktury, utrzymanie i naprawy) okazały się najwyższe.
    W zakładanym okresie eksploatacji na pojazdy z ogniwami paliwowymi
    należałoby wydać 1,325 mld euro. Dla porównania - koszty wprowadzenia
    klasycznych EZT wyniosłyby 874 mln euro. Warto zaznaczyć, że w kwocie
    tej zmieściły się również wydatki na elektryfikację linii. Przewozy
    zespołami hybrydowo-bateryjnymi kosztowałyby 768 mln.


    Wyniki te skłoniły władze landu do odrzucenia wodoru jako możliwej
    alternatywy dla trakcji spalinowej w bliskiej przyszłości. Dla siedmiu
    tras poddanych analizie zarekomendowano wprowadzenie taboru bateryjnego,
    pięć wytypowano do elektryfikacji (jednym z argumentów za takim
    rozwiązaniem była spójność sieci i możliwość łatwiejszego wyznaczania
    objazdów innych odcinków dla pociągów elektrycznych), przyszłości
    czterech pozostałych nie przesądzono.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: