-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wodor
Date: Fri, 25 Nov 2022 11:08:47 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <tlq47f$sj$1@gioia.aioe.org>
References: <1...@4...net>
<63807c63$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<dy717ea29zoi$.1rt0hhda2vm1x$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="915";
posting-host="4fDrNHDRGnqTpp27qt6w2A.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.0
X-Antivirus-Status: Clean
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
X-Antivirus: Avast (VPS 221125-0, 25.11.2022), Outbound message
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708962
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25-11-2022 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
>
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
> na wodorze.
Nie tak bez sensu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemcy-wodo
r-mniej-oplacalny-od-hybryd-bateryjnych-110667.html
Koszty napędu wodorowego (obejmujące m. in. zakup paliwa, budowę
niezbędnej infrastruktury, utrzymanie i naprawy) okazały się najwyższe.
W zakładanym okresie eksploatacji na pojazdy z ogniwami paliwowymi
należałoby wydać 1,325 mld euro. Dla porównania - koszty wprowadzenia
klasycznych EZT wyniosłyby 874 mln euro. Warto zaznaczyć, że w kwocie
tej zmieściły się również wydatki na elektryfikację linii. Przewozy
zespołami hybrydowo-bateryjnymi kosztowałyby 768 mln.
Wyniki te skłoniły władze landu do odrzucenia wodoru jako możliwej
alternatywy dla trakcji spalinowej w bliskiej przyszłości. Dla siedmiu
tras poddanych analizie zarekomendowano wprowadzenie taboru bateryjnego,
pięć wytypowano do elektryfikacji (jednym z argumentów za takim
rozwiązaniem była spójność sieci i możliwość łatwiejszego wyznaczania
objazdów innych odcinków dla pociągów elektrycznych), przyszłości
czterech pozostałych nie przesądzono.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.22 11:23 robot
- 25.11.22 11:57 _Master_
- 25.11.22 12:01 J.F
- 25.11.22 13:12 Lisciasty
- 25.11.22 13:33 ii
- 25.11.22 13:42 Myjk
- 25.11.22 13:46 Myjk
- 25.11.22 14:55 K
- 25.11.22 18:32 LordBluzg(R)??
- 25.11.22 19:16 Janusz
- 25.11.22 19:18 Janusz
- 25.11.22 19:25 Janusz
- 26.11.22 12:16 cyklista
- 26.11.22 12:45 Lisciasty
- 26.11.22 12:46 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
- Ostatnie Volvo z silnikiem diesla
- Xiaomi SU7 1.98s 0-100km/h ! Dlaczego elektryki są zagrożeniem podczas Wojny !?
- [media] McLaren się rozbił
- Zabrac zlamanego Malucha, a wypasionego SUV-a w skórze metaliku i pradzie to co innego
- Przegląd po terminie
- nowa Skoda z potężnym silnikiem
- IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
- motorek
Najnowsze wątki
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-19 Co sciaga kretynow
- 2024-04-19 Uziom
- 2024-04-18 Prokurator Wrzosek jest już w porządku [Bodnatura po-praworządności]
- 2024-04-18 Warszawa => Sprzedawca usług rekrutacyjnych <=
- 2024-04-18 Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- 2024-04-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-04-18 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-04-18 Warszawa => Regular Data Analytics/SQL Specialist <=
- 2024-04-18 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-18 (U)EFI - ksiązka, dokument
- 2024-04-18 Wrocław => Dyrektor Handlowy (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-18 (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- 2024-04-18 Warszawa => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-04-18 Wrocław => Key Account Manager <=