  • Data: 2021-04-07 17:05:57
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 7 Apr 2021 15:51:43 +0200, J.F.

    > 30%, ale to kosmiczna technologia, za kosmiczna cene.

    Przy obecnych cenach prądu, a nadmienię że są one relatywnie niskie w
    stosunku do cena na zachodzie, zwróci mi się za niecałe 3 lata (a mogłem
    zrobić na tańszych podzespołach typu Dacia, ale zrobiłem na Mercedesie). To
    jaka kosmiczna cena?

    > Energia dochodzaca do panela jest calkowicie darmowa, jesli nie liczyc
    > roslin na polu, ktore tez jej potrzebuja.
    > Wiec sprawnosc przemiany nikogo nie interesuje - tylko koszt.
    >
    > Interesujace moze byc latem do grzania CWU - tu zwykle panele grzewcze
    > moga wyjsc znacznie lepiej niz PV, bo i tanie, wiecej energii lapia.
    > Ale jak spiac z PC/klimatyzatorem domowym, ktory i tak trzeba (no
    > prawie), to moze PV sie nada lepiej :-)

    Wcale nie są takie tanie, szczególnie te "lepsze", próżniowe. Zaś grzanie
    CWU z PV to jest dopiero absurd. Zdecydowanie lepiej pompować to w sieć aby
    elektrownie mniej kotłowały w dzień, wszystko się rozbija o to aby były
    magazyny, bufory albo lepsze prognozy pogody. :P

    > No wlasnie - nawet u mnie 8kWh, czyli powiedzmy tyle, co maluch zuzywa
    > w ciagu pol godziny.
    > Trzeba by zmodyfikowac pojazdy w kierunku jakis obudowanych rowerow i
    > przyzwyczaic sie do jazdy 70km/h :-)

    Nie wspominając o hałasie jaki taki system, przy takim potężnym ciśnieniu,
    generuje. Ogólnie jest to poroniony pomysł, jeszcze bardziej poroniony niż
    foolcells, tylko skrajny debil mógł wpaść na pomysł wykorzystania tego.

    --
    Pozdor
    Myjk