  • Data: 2021-04-07 18:24:48
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Wed, 7 Apr 2021 15:51:43 +0200, J.F.

    >Przy obecnych cenach prądu, a nadmienię że są one relatywnie niskie w
    >stosunku do cena na zachodzie, zwróci mi się za niecałe 3 lata (a
    >mogłem
    >zrobić na tańszych podzespołach typu Dacia, ale zrobiłem na
    >Mercedesie). To
    >jaka kosmiczna cena?

    Kupiles sobie fotoogniwa o sprawnosci 30% ?

    >Wcale nie są takie tanie, szczególnie te "lepsze", próżniowe. Zaś
    >grzanie
    >CWU z PV to jest dopiero absurd. Zdecydowanie lepiej pompować to w
    >sieć aby
    >elektrownie mniej kotłowały w dzień, wszystko się rozbija o to aby
    >były
    >magazyny, bufory albo lepsze prognozy pogody. :P

    No ale PV masz, a CWU potrzebujesz.
    Proponujesz w dzien w siec, a w nocy wode sobie podgrzac?
    Jest to jakis koncept, ale co za pare lat, jak juz zlikwidujemy
    wszyskie weglowe elektrownie ?

    >Nie wspominając o hałasie jaki taki system, przy takim potężnym
    >ciśnieniu,
    >generuje. Ogólnie jest to poroniony pomysł, jeszcze bardziej
    >poroniony niż
    >foolcells, tylko skrajny debil mógł wpaść na pomysł wykorzystania
    >tego.

    No wiesz, jak sie doliczylem tych 8kWh ... pomysl zaczal wygladac
    ciekawie ...

    J.