  • 11. Data: 2011-10-17 17:02:52
    Temat: Re: Kros: Wybieraki, przekaźniki wielokrotne, wielopozycyjne, liczniki...
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9g2kksFd44U3@mid.uni-berlin.de...

    > No nie za bardzo. To raczej drutowce, nie bezdrutowce ;-)

    Mogę pojechać na tym, że na okres do miesiaca, ten tego, a co, sobie z
    anteną z drutu żelaznego łączonego np. klejem przewodzącym eksperymentuję,
    dziwne to, ale choć nienajmocniej, taka antena (całodrutowa, bez łączenia,
    sprawdzone) działa :)
    Chociaż w epoce świętojebliwej pseudopoprawności politycznej, to rozumiem,
    że trudno, ale, zawalczyć spróbuję :)

    > Jakbyś był w okolicach Berlina to możesz wpaść do mnie do pracy. Mam
    > trochę przekaźników telekomunikacyjnych, a może się nawet jeszcze
    > wybieraki znajdą. Ino jeszcze w tym roku, bo w przyszłym będzie wszystko
    > wywalone.

    Zobaczymy, jak mi się losy potoczą (z finansami niestety kruchutko...)
    Spróbuję do tego czasu naprawić ręczniaka, w którym rozdarła się taśma
    łącząca przód gdzie jest część logiczna, z tyłem, gdzie jest radiowa...
    Cobym mógł zawołać na przemienniku... chyba, że swego ICka 228H wyszykuję,
    ale czym go zasilę?
    Dzięki za propozycję, jak tylko się da, zgłosze się z jakimś browarkiem...
    :)

    > Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

    Sławek SP5SJT, pozdrawiam :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 12. Data: 2011-10-17 18:02:00
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Użytkownik "Araneus Diadematus" napisał w wiadomości grup
    >
    > Hm, ja bym ci doradzil zrobic cos szablonowego - pozbierac czesci, zlozyc
    > kilka malych Strowgerow ... i sprzedac do muzeow :-)

    A w sumie - czemu nie? Doszły mnie wieści, że hmm... nie pamiętam gdzie, w
    Norbli nie, czy gdzieś może w okolicach, nie chcę kłamać, miano Strowgiego
    podszykować... ale konkretów nie znam, a chciałem się udzielić, zanim
    wszystko pozapominam... Za darmo na miejscu... A sprzedać... to jeszcze bym
    się musiał zastanowić, komu, znaczy się, któremu muzeum... No i wybieraki
    zdobyć...

    A tymczasem, już kiedyś zarzucałem... garść wspominek :)
    Strowger:
    http://youtu.be/xUOh9fCSgqw
    http://youtu.be/1A17kLW6tL4
    http://youtu.be/mg0tlCEzJkI
    http://youtu.be/YpUy1Ra_WN0
    http://youtu.be/cNNKLuM8yY8

    Strowgeropodobny System 50:
    http://youtu.be/75dGEmhcuPA
    http://youtu.be/E6dj2iuZrFc
    http://youtu.be/_o8FznEHkWE
    http://youtu.be/mNAmFA6vFA8

    Pentaconta:
    http://youtu.be/uhmEZhCW9fg
    http://youtu.be/PzarybRP4kI
    http://youtu.be/Ahdd-r3Oq_o

    ARF102: (Ericsson)
    http://youtu.be/5lAkv_F1G3g

    Obrotowa (na maszyniakach!) 7A-2:
    http://youtu.be/ZwOlSgL--iM
    http://youtu.be/khk7ftQ82K4
    http://youtu.be/upc6jBN4Pvw
    http://youtu.be/s0vruasXCHU

    > Pentaconta tez moglaby byc ciekawa.

    Tu zdobyć wybierak było by ciężej chyba, pozostaje liczyć na to, że jakąś
    SPC będą demontować...
    Myślę o zastępującej wybierak PC matrycy na przekaźnikach miniaturowych...
    Nie musi zaraz być wszystkiego, ale kto wie, jak czasu starczy?

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 13. Data: 2011-10-17 19:17:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Araneus Diadematus wrote:

> [...]
    > ale czym go zasilę?
    > Dzięki za propozycję, jak tylko się da, zgłosze się z jakimś browarkiem...

    Poprzednik mojego szefa (który też już na emeryturze) pod koniec lat 60tych
    i na początku 70tych dostał chyba od AEG całe pudła elektromechaniki
    telefonicznej, a także filtrów do telefonii zwielokrotnionej i podobnych
    dupereli. Facio bawił się w modelowanie mowy i słuchu. W piwnicy stoją
    jeszcze jakieś graty, ale większość już dawno w recyclingu. Szuflada lamp
    też jeszcze jest :-).

    Waldek

  • 14. Data: 2011-10-17 19:51:32
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Hejka!
    > Krosuję na dwie grupy, jako właściwe do zadania pytania.
    > Noszę się (od lat zresztą) :) z zamiarem skonstruowania prostej centralki
    telefonicznej, opartej (niemal) wyłącznie o
    > elektromechanikę, z jak najmniejszym udziałem elementów zewnętrznych, zwłaszcza
    półprzewodników. To nie taki problem... mnie
    > natomiast chodzi o coś innego - wybieraki, W25/W50, takie, jak w AGatkach były, czy
    np. przekaźniki wielokrotne np. z systemu
    > Pentaconta, a także coś, co pozwoli mi zliczyć impulsy z tarczy, DTMF dołożę w
    dalszym etapie... Mam koncepcję układu zliczającego
    > niezależnego od czasu przerwy/zwarcia (o niezbędne zależności czasowe zadbam
    sam)... Może polski WK610?
    > [...]

    Hej!

    Odezwij się do mnie na priv albo na GG (bo gdzieś posiałem Twój adres,
    a ten z nagłówka to chyba fake vel invalid).

    Piotr

  • 15. Data: 2011-10-17 20:15:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:
    > Z pewnością... aaale spróbuję, a w wojsku coś mi się zdaje, że mogą
    > gdzieś chodzić niedobitki E10A...

    Wojsko nigdy nie miało E10A. Zdaje się, że mieli coś o nazwie Limba,
    opartego na wyrobach Teletry ale szczegółów nie znam. Nie była to jednak
    E10A. Poza tym ta E10A do niczego Ci się nie przyda/przydałaby. To już
    była naprawdę centrala elektroniczna z kupą TTLi, przekaźniki
    kontaktronowe były w koncentratorze abonenckim i trochę pomocniczych z
    ruchomą kotwicą do pomiarów, odzewniki itp. Kompletnie nieprzydatna do
    Twoich celów.
    Maciek

  • 16. Data: 2011-10-17 20:32:02
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w wiadomości
    > a ten z nagłówka to chyba fake vel invalid).

    Jest stuprocentowo poprawny i takowoż aktywny :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 17. Data: 2011-10-20 13:07:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >A w sumie - czemu nie? ... A sprzedać... to jeszcze bym się musiał
    >zastanowić, komu, znaczy się, któremu muzeum...

    We wroclawiu jest muzeum poczty i telekomunikacji. Nie wiem czy maja
    budzet i chec kupowania eksponatow, ale taki dzialajacy Strowger to
    byloby cos :-)

    W Warszawie jest to Centrum Nauki - nie wiem czy im pasuje pokazywac
    antyczna technologie, ale widowiskowe rzeczy tam chyba lubia.

    J.

  • 18. Data: 2011-10-21 02:12:40
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > We wroclawiu jest muzeum poczty i telekomunikacji. Nie wiem czy maja
    > budzet i chec kupowania eksponatow, ale taki dzialajacy Strowger to byloby
    > cos :-)

    Z pewnością - "Nasi rodzice i dziadowie przez to dzwonili" :)
    (O qrva, to ja już jestem taki staroć? Podliczyłem, że mógłbym już być
    dziadkiem, bo dziadem Mickiewicza (a imię jego...) jeszcze nie, ale
    niedługo) :)

    > W Warszawie jest to Centrum Nauki - nie wiem czy im pasuje pokazywac
    > antyczna technologie, ale widowiskowe rzeczy tam chyba lubia.

    A czemu nie? Śmiem twierdzić, że pewnie po 3 dniach wybieraki popadały by od
    ruchu :)
    Ludziska koniecznie musieli by zobaczyć (i to koniecznie z wirującą
    maszynką), jak to działa(ło)...
    A jeszcze - dwie takie, sprokurowany stojaczek z nośną, koniecznie szumiącą,
    ale tak w miarę :), dodać niewielki pogłos celem symulacji długości łącza,
    druga centrala po drugiej stronie wiązki - i tytuł "Tak Jasio dzwonił do
    Babci", ludkowie by chyba się posrali z wrażenia :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 19. Data: 2011-10-21 08:05:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" napisał w wiadomości grup

    >A czemu nie?

    Bo my tu panie nazywamy sie centrum NAUKI, a nie MUZEUM techniki :-)

    >Śmiem twierdzić, że pewnie po 3 dniach wybieraki popadały by od ruchu
    >:)

    Kilka antycznych telefonow, i moze ruch sie rozlozy
    W koncu to jednak dlugie lata chodzilo.

    A jak zacznie przeskakiwac, to tym lepiej, opisze sie zrodlo pomylek.

> [...]
    >A jeszcze - dwie takie, sprokurowany stojaczek z nośną, koniecznie
    >szumiącą, ale tak w miarę :), dodać niewielki pogłos celem symulacji

    Nie docenia, echo zupelnie jak w voip :-)

    >druga centrala po drugiej stronie wiazki - i tytuł "Tak Jasio dzwonił
    >do Babci", ludkowie by chyba się posrali z wrażenia :)

    Dlatego proponuje :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-10-21 10:15:42
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Bo my tu panie nazywamy sie centrum NAUKI, a nie MUZEUM techniki :-)

    No, w rzeczy samej, prawa fizyki w dziedzinie elektromagnesów i prawa Ohma
    :)

    > Kilka antycznych telefonow, i moze ruch sie rozlozy
    > W koncu to jednak dlugie lata chodzilo.

    Jest jeszcze czynnik ludzki :)
    A tak BTW - robiłem na warszawskim 9xx, przez ostatni rok bytności tej
    centrali - styki poziomu biura numerów były zjechane do poziomu izolacji,
    została się tylko cieniutka blaszka, niektóre wybieraki trzeba było wyłaczyć
    z ruchu, na szczęście jakoś mimo to starczało.

    > A jak zacznie przeskakiwac, to tym lepiej, opisze sie zrodlo pomylek.

    No sam widzisz :)

    > Nie docenia, echo zupelnie jak w voip :-)

    Znajdą się tacy, co docenią :)

    > Dlatego proponuje :-)

    Ja mogę ochotniczo pomóc tu i tam :)
    --