-
Data: 2011-06-01 09:47:52
Temat: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tue, 31 May 2011 09:14:01 -0700 (PDT), Adam Czajka
>>> Zwalniam i wrzucam kierunek przed
>>> skrzyżowaniem. Zdecydowanie wolę natknąć się na wymuszającego z
>>> prawej, bo jestem przygotowany na niespodzianki
>> Wg mnie jeździsz totalnie bez sensu w tym przypadku. Ty może jesteś
>> przygotowany, ale ten z tyłu już może nie być gotowy na ostre hamowanie, bo
>> ktoś Ci wymusił z podporządkowanej. W rezultacie możesz mieć nie tylko tył
>> do roboty, ale i przód albo bok. Przemyśl.
> Hmmm. Jakaś epidemia dysleksji? Zwróć uwagę na pierwsze zdanie z
> zacytowanego przez Ciebie tekstu. Jeśli kogoś zaskakuje, że
> zwalniający i sygnalizujący zamiar skrętu w prawo może zatrzymać się
> przed skrzyżowaniem, to powinien przemyśleć zwrot PJ.
Niewątpliwie jest sporo takich osób.
> Nie zdarzyło Ci się spotkać takiej sytuacji, że jadący przed Tobą
> zatrzymuje się przed skrętem w prawo, bo np. przechodzą piesi,
> jadą rowerzyści, na ulicy poprzecznej coś leży lub stoi itp. itd.?
Oczywiście, że się zdarzyło -- ale co to ma do rzeczy? To Ty podnosiłeś, że
ktoś Ci może wjechać za skrzyżowaniem w tyłek. Co to za różnica czy przed,
czy za, czy na skrzyżowaniu? Ten z tyłu ma być ZAWSZE gotowy na bezpieczne
wyhamowanie (zachowując należyty odstęp). Jeśli boisz się i zakładasz, że
delikwent wjechałby Ci w tyłek za skrzyżowaniem, to z całą pewnością
wjechałby Ci w tyłek gdy ktoś wymusiby Ci pierwszeństwo z podporządkowanej.
Ponieważ w pierwszym wypadku masz płynne hamowanie z sygnalizacją skrętu w
prawo, a w drugim ostre hamowanie by uniknąć ew. kolizji.
>>> i jadę na tyle wolno, że mogę dać radę się zatrzymać. Niż zaliczyć dzwona
>>> w tył od szybko jadącego za mną, który nie zareaguje na mój wrzucony
>>> za skrzyżowaniem kierunek.
>> Przecież pomiędzy osią drogi Duracza a wjazdem na parking jest nie mniej
>> niż 20m. Jeśli, jak piszesz, zwalniasz już przed tym skrzyżowaniem, to
>> możesz zwolnić nieco bardziej i dopiero na wysokości osi drogi Duracza
>> wrzucić kierunek. W ten sposób nie zmylisz wyjeżdżającego z Duracza i
>> wystarczająco wcześnie poinformujesz o zamiarach tego z tyłu.
> OK przyjmijmy, że nie jest tam 18, a 20 metrów, Jaki ma wpływ na tę
> sytuację wydłużenie sygnalizacji zamiaru o 0,2 sekundy?
Aha, to może określ dokładnie co wg Ciebie znaczy "przed skrzyżowaniem"
zamiast implikować mi dysleksję?
> Weź pod uwagę, że jadę przed skrzyżowaniem ok. 15 m/s i zwalniam do 10 m/s,
> żeby następnie wyhamować na tych 20 m. Ile to trwa 2,5 sekundy? Sprawdź ile
> to jest i się zastanów ile przejedzie w tym czasie jadący za mną 20 m/
> s. Łatwiej mu się będzie zorientować, że hamuję przed skrzyżowaniem i
> się wtedy zatrzymać, niż gdy tuż za skrzyżowaniem prawie się zatrzymam
> (bardzo nierówny wjazd) po 2-3 mignięciach kierunkowskazu.
Ale w ten sposób też wprowadzasz w błąd tego z tyłu. Może sobie zwyczajnie
pomyśleć (być może nawet ten, co prawidłowo zmienia akurat pas z lewego na
prawy) siedząc Ci zupełnie przez przypadek na zderzaku, że sobie
przypomniałeś o skręcie w Duracza, ostro zahamuje i ktoś jemu w tyłek
wjedzie . Dlatego nadal uważam, że w tej sytuacji kierunkowskaz powinien
zaistnieć najwcześniej przy osi jezdni Duracza przy jednostajnym
zwalnianiu. Dopiero to byłoby czytelne i nie stwarzałoby ŻADNEGO zagrożenia
i zmylenia "przeciwnika".
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.11 09:53 cbnet
- 01.06.11 09:54 cbnet
- 01.06.11 09:49 cbnet
- 01.06.11 10:00 Waldek Godel
- 01.06.11 10:05 Przemysław Czaja
- 01.06.11 10:39 Andrzej Ława
- 01.06.11 10:49 Przemysław Czaja
- 01.06.11 11:03 Andrzej Ława
- 01.06.11 11:17 SW3
- 01.06.11 11:24 Myjk
- 01.06.11 13:22 Massai
- 01.06.11 22:56 Adam Płaszczyca
- 01.06.11 23:13 J.F.
- 01.06.11 23:35 notveryoldman
- 02.06.11 08:23 Andrzej Ława
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-28 Było 83V
- 2025-07-28 Białystok => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-28 Warszawa => Dyrektor Sprzedaży (rozwiązania Cloud) <=
- 2025-07-28 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-07-28 Warszawa => Specjalista/stka ds. Organizacji <=