    From: "Robert_J" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy
    Date: Thu, 21 Jan 2010 16:03:31 +0100

    > Samochod jest firmowy (jestem jednym z wlascicieli firmy),
    > a moja zona
    > wziela go ...

    Jeśli firma to spółka cywilna to nie żadnego problemu. Sam
    kiedyś żywo interesowałem się tematem z powodu, że żona też
    musiała czasem jeździć (nie miałem wtedy jeszcze drugiego
    auta), a raczej wolę się ubezpieczyć niż potem biadolić ;-).
    Od TU dowiedziałem się, że członek najbliższej rodziny,
    czyli współmałżonek lub dziecko, może użytkować auto bez
    specjalnej zgody i w razie W polisa OC i AC działa. Nie wiem
    natomiast jak w przypadku Sp. z o.o., ale sądzę że podobnie.
    Gdybyś jednak był tylko pracownikiem to wtedy z AC myślę że
    byłyby kłopoty w razie czego...

    > Oczywiscie posiadajac
    > ustne pozwolenie na prowadzenie auta. Nie jest jednak
    > pracownikiem
    > firmy i nie wykonywala czynnosci sluzbowych.

    Dla polisy nie jest ważne czy kieujący wykonywał czynności
    służbowe, ale czy kierujący miał prawo prowadzić auto.
    Pomijam oczywiście kwestie trzeźwości itd...