  • 1. Data: 2010-01-21 13:32:24
    Temat: Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy
    Od: Michal Frackowiak <r...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    żona z 6-miesiecznym dzieckiem dzis wlasnie wrocili ze szpitala po
    tym, jak jakis palant zjechal na lewy pas i zderzyl sie z naszym
    samochodem czołowo. Chyba musial jechac wiecej niz 50, bo samochody
    maja zmiazdzone przody i sa nienaprawialne. A powiezchnia byla
    zupelnie oblodzona... Czas na zgloszenie szkody ubezpieczycielowi
    sprawcy...

    Poniewaz na sama nazwe ubezpieczyciela sprawcy "Inter Risk"
    zareagowalem przerazeniem, probuje zawczasu zabezpieczyc sie przed
    wszystkimi wykretami... i stad pytanie:

    Samochod jest firmowy (jestem jednym z wlascicieli firmy), a moja zona
    wziela go zeby zawiezc dziecko na szczepienie. Oczywiscie posiadajac
    ustne pozwolenie na prowadzenie auta. Nie jest jednak pracownikiem
    firmy i nie wykonywala czynnosci sluzbowych.

    Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

    Michal F

  • 2. Data: 2010-01-21 13:47:13
    Od: Wersja Demo <r...@X...pl>

    > Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?

    Z AC mogłoby być, z OC to nie ma znaczenia.

    --
    Krzysiek, Wieliczka i okolice.

  • 3. Data: 2010-01-21 13:48:08
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Wersja Demo" <r...@X...pl> napisał w wiadomości

    > Z AC mogłoby być, z OC to nie ma znaczenia.

    A takze gdyby ona spowodowala wypadek. Wtedy bylby dym.

  • 4. Data: 2010-01-21 14:09:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał
    > Użytkownik "Wersja Demo" <r...@X...pl>

    > A takze gdyby ona spowodowala wypadek. Wtedy bylby dym.

    OC obejmuje wszystkich kierujacych.
    Do nieupowaznionych ma prawo regresu, ale to firma musialaby na
    zlosc zrobic i zglosic ..kradziez ?

    J.

  • 5. Data: 2010-01-21 14:25:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    bartekkr wrote:

    > Użytkownik "Wersja Demo" <r...@X...pl> napisał w wiadomości

    > A takze gdyby ona spowodowala wypadek. Wtedy bylby dym.

    A niby czemu?
    OC jest na samochód, nie na kierującego.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-01-21 14:30:05
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A niby czemu?
    > OC jest na samochód, nie na kierującego.

    Hm, wiem, ze znajomy mial taki problem, ze zona - niezatrudniona w firmie -
    spowodowala wypadek firmowym autem. Wyszlo na to, ze sami musieli placic.
    Oczywiscie moge sie mylic, bo bylo to jakis czas temu i czesc opowiesci
    chyba uleciala :)

  • 7. Data: 2010-01-21 14:41:05
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michal Frackowiak pisze:
> [...]
    > maja zmiazdzone przody i sa nienaprawialne. A powiezchnia byla
    > zupelnie oblodzona... Czas na zgloszenie szkody ubezpieczycielowi

    Tak tylko w kwestii formalnej.
    Reczej nie bylo wiecej niz 50 bo Twoja zona to by wyszla ze szpitala,
    ale nogami do przodu (zakladam, ze zona tez jechala, a nie stala).
    A co do ubezpieczenia to IMHO nie masz sie czym przejmowac. Zglaszasz i
    walczysz o swoje.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-01-21 14:42:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    bartekkr wrote:

> [...]
    > firmie - spowodowala wypadek firmowym autem. Wyszlo na to, ze sami
    > musieli placic. Oczywiscie moge sie mylic, bo bylo to jakis czas temu

    Hm, wiesz, w tej opowieści mogły być inne czynniki ;-)
    Np. wsiadła do dużego firmowego dostawczaka na którego nie wystarcza
    kategoria B...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-01-21 14:53:52
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 21 Sty, 14:30, "bartekkr" <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > spowodowala wypadek firmowym autem. Wyszlo na to, ze sami musieli placic.
    > Oczywiscie moge sie mylic, bo bylo to jakis czas temu i czesc opowiesci

    Ale musieli placic sami za naprawe ich samochodu czy poszkodowanego?
    Bo jesli to pierwsze, to moze byc - zalezy od owu ac. jesli drugie -
    nie sadze

  • 10. Data: 2010-01-21 14:59:55
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiscie moge sie mylic, bo bylo to jakis czas temu i czesc opowiesci chyba
    Prawdopodobnie dotyczyło to naprawy własnego samochodu z AC.
    W OC nie ma to znaczenia kto prowadził. Płacić samemu trzeba tylko gdy kierowała
    osoba bez uprawnień lub pod wpływem alkoholu lub uciekła z miejsca wypadku lub
    powodowała szkody celowo lub kierowała w wyniku przestępstwa lub w przypadku
    niedopełnienia formalności po wypadku.
    W AC może być inaczej, TU może sobie zastrzec (np. w zamian za dodatkową
    zniżkę), kto może prowadzić samochód.

    Pozdrawiam
    Wojtek