  • Data: 2010-03-30 07:46:41
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejściu
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-29 23:25, Cavallino pisze:

    > No to teraz sprawdź co na ten temat mówi konwencja wiedeńska.
    > HINT: ona ma priorytet przed polskim kodeksem.

    "9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
    lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
    przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
    organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
    odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
    kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
    bezpośrednio przed przejściem."

    Nie znalazłem niczego na temat prędkości. Jakbyś wskazał, to byłbym
    wdzięczny, może się kiedyś przydać.

    --
    Pozdr
    Rychu