  • Data: 2015-05-21 18:00:18
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Po prostu ja wiem, jak szybko to sie moze stac - pieszy nie
    > zmaterializuje sie na drodze znikad.

    Skąd wiesz jak szybko? Zdarzyło ci sie?

    > Hmmmm, Tobie tez puszcza juz argumentacja. Jakis pogrom dzis czy co?
    > Tlumacze i objasniam:
    > Napisales tak: "czyli Twoim zdaniem jak gdzies nie łapali wczoraj i
    > przedwczoraj to znaczy ze w danym miejscu nie łapią?"
    > Ja tymczasem nie popieram takiego twierdzenia i ponadto nigdzie nie
    > napisalem w ten sposob. Napisalem za to, owszem, ze nie suszyli w
    > przedmiotowym miejscu dzien i dwa dni wczesniej. Zuwaz, ze w zaden
    > sposob to, co rzeczywiscie napisalem nie implikuje tego, co usilujesz
    > mi wmowic, ze napisalem.
    >
    > Czy teraz juz wszystko jest jasne?

    To w takim razie twierdzenie, ze to była akcja pod nowe przepisy nie ma w
    Twoich wypowiedziach zadnych przesłanek. Nawet błędnych!

    > Pod jaka publiczke? Naprawde sadzisz, ze nierozsadny - jak sam
    > sugerujesz - rzad mial na uwadze opinie publiczna, wprowadzajac taka
    > regulacje prawna?

    Oczywiście. Nie widzisz tego, ze wiekszosc ludzi reaguje na słowo pirat
    gromkim: ukarac!

    > Poza tym nie rozmawiamy teraz o rozsadku rzadu, tylko o tym, jaka
    > czesc kierowcow bez uprawnien bedzie dalej jezdxic samochodem.

    > Nie - ale co to ma do naszej dyskusji?

    Bo to tez było pod publiczke i tez wiekszosc ludzi przyklaskiwała.
    Dlaczego? Bo dali sobie wmówić, ze rowerzysta po piwku to najwieksze zło,
    nie znali realnych statystyk, nie rozumieli konsekwencji uznania tego czynu
    za przestepstwo.

    > Ot, pierwsze z brzegu zrodlo:
    >
    > www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150114/
    REGION/150119696

    <cytat>
    Policjanci zatrzymują coraz wiecej osob nie posiadajacych prawa jazdy. W
    ubieglym roku na tylko drogach Kujawsko-Pomorskiego bylo ich 1324 (w 2013 -
    1009).
    </cytat>

    Poniewaz artykuł brzmi, jakby go pisał 8-latek - poprosze na poczatek o
    wytłumaczenie tego zdania.
    To ilu tych bez PJ łapano?

    > (Shrek juz by Cie tu wyzwal od roznych takich, co to nie umieja
    > korzystac z Googla :))

    Pewnie tak. Ale po co mam szukac dane ktore ty posiadasz i na ktore sie
    powolujesz?

    > Nie zrozumiales - lepszy jest lapacz, ktory kieruje wnioski do sadu od
    > takiego, co ich kieruje mniej lub w ogole.

    Dlaczego?
    I dlaczego łapacz ktory wystawia mandat jest gorszy od takiego co za to
    samo przewinienie kieruje wniosek do sadu?

    > Nie zestawiono, bo przypuszczam, ze miedia takich informacji nie
    > otrzymaly. A mogloby byc ciekawie....

    > sadze, ze zapewne tak wlasnie jest

    A to przepraszam. Skoro tak sadzisz... to dane sa juz nie potrzebne...

    > Oczywiscie nie moge - nie mam do nich dostepu; takie dane sa w
    > posiadaniu lapaczy, ktorym nie na reke jest pokazanie tego typu
    > statystki.

    Reasumujac - wyssałes swoje przekonanie z palca.
    Pomysl - 100 mandatów 500zł na całą Polske to jest duzo? 50.000
    Widziales kwoty z mandatów w budzecie?