  • Data: 2015-05-21 19:30:53
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:XnsA4A1B4F0FD194budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Skąd wiesz jak szybko?

    Wiem - wiadomo, jak szybko moze biec czlowiek i w zwiazku z tym wiadomo,
    jaka przestrzen ma byc widoczna, by czlowiek dobywajacy sie spoza tej
    przestrzeni znalazl sie na drodze.

    >Zdarzyło ci sie?

    Nie - nie musialo sie zdarzyc, abym to wiedzial.

    > To w takim razie twierdzenie, ze to była akcja pod nowe przepisy nie ma w
    > Twoich wypowiedziach zadnych przesłanek. Nawet błędnych!

    Alez ma. Wyjasnij prosze swoj wniosek.

    > Oczywiście. Nie widzisz tego, ze wiekszosc ludzi reaguje na słowo pirat
    > gromkim: ukarac!

    Wlasnie nie - zauwazam za to liczne postawy przeciwne: powstaja
    stowarzyszenia, sa odniesienia w haslach wyborczych, ludzie organizuja sie
    by walczyc w sadach z bezprawiem ukrywanym pod plaszczykiem dbania o
    bezpieczenstwo. Widac to nawet tu, na tej grupie.

    > Bo to tez było pod publiczke i tez wiekszosc ludzi przyklaskiwała.
    > Dlaczego? Bo dali sobie wmówić, ze rowerzysta po piwku to najwieksze zło,
    > nie znali realnych statystyk, nie rozumieli konsekwencji uznania tego
    > czynu
    > za przestepstwo.

    Nie jestem pewien, czy wiekszosc, czy tez tylko sluzalcze media odpowiednio
    naswietlaly sprawe, by tak sie wydawalo. A ze wmowic i ze taka propaganda
    urabia sie ludzi - to tak, tez to widze.

    REGION/150119696

    > <cytat>
    > Policjanci zatrzymują coraz wiecej osob nie posiadajacych prawa jazdy. W
    > ubieglym roku na tylko drogach Kujawsko-Pomorskiego bylo ich 1324 (w
    > 2013 -
    > 1009).
    > </cytat>
    >
    > Poniewaz artykuł brzmi, jakby go pisał 8-latek - poprosze na poczatek o
    > wytłumaczenie tego zdania.
    > To ilu tych bez PJ łapano?

    Zadziwiasz mnie :) - ale ok, tlumacze: w 2013 roku bylo to 1009 zlapanych
    kierujacych na jezdzie bez uprawnien, a w 2014 - 1324; wszystko na terenie
    jednego wojewodztwa.

    > Pewnie tak. Ale po co mam szukac dane ktore ty posiadasz i na ktore sie
    > powolujesz?

    No widzisz? Tez tak sadze - Ty to rozumiesz, ale Shrek juz nie....

    > Dlaczego?

    Chodzi o wewnetrzny system oceny lapaczy, na podstawie ktorego rozdziela sie
    premie, nagrody, czy nawet sie ich awansuje. Ilosc wystawionych mandatow i
    wnioskow do sadu rzekomo ma pokazywac skutecznosc ich pracy. Ten, ktory
    wystawia najwiecej jednego i drugiego, jest rzekomo najskuteczniejszy i w
    efekcie najbardziej nadaje sie do nagradzania.

    > I dlaczego łapacz ktory wystawia mandat jest gorszy od takiego co za to
    > samo przewinienie kieruje wniosek do sadu?

    Niekoniecznie musi chodzic o to samo przewinienie, nie myslalem o tym. Ale
    mozemy tak zalozyc - i wtedy lapacz kierujacy wniosek do sadu moze byc
    odbierany przez przelozonych jako bardziej sumienny i stanowczy w
    przestrzeganiu prawa od lapacza wystawiajacego tylko mandaty.

    > A to przepraszam. Skoro tak sadzisz... to dane sa juz nie potrzebne...

    > Reasumujac - wyssałes swoje przekonanie z palca.

    Nie - z doswiadczenia zyciowego. Nie odpowiedziales mi na pytanie, dlaczego
    tak sie napinasz w kwestii ustawki.

    > Pomysl - 100 mandatów 500zł na całą Polske to jest duzo? 50.000

    Nie wiem, co masz na mysli i jaki ma to zwiazek z dyskusja, ale tak -
    uwazam, ze 50.000 (czy w zasadzie 72.000,-, bo zlapano 144 osoby) w ciagu
    doby za tylko jeden jedyny rodzaj wykroczenia to duzo.

    > Widziales kwoty z mandatów w budzecie?

    Te zakladane czy te rzeczywiste? Jak masz, to podaj zrodlo za rok 2014.

    bart