    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Z cyklu "jaki telefon" :)
    Date: Fri, 29 Oct 2021 22:38:29 +0200

    ---------------
    > Smartfon Nokia C20 TA-1352 2/32
    > Chociaż rynek smartfonów jest zdominowany przez modele z akumulatorami
    > wbudowanymi na stałe, Nokia umożliwia wymianę baterii po dłuższym czasie
    > użytkowania. Akumulator o pojemności 3000 mAh zapewnia całodniową
    > żywotność smartfona, który wesprze Cię w intensywnej pracy i przyjemnej
    > rozrywki po godzinach.
    > \---------------------------------------------------
    ---------------

    Microsoft miał chyba wszystkie modele z wymienną baterią. I co?

    Jak dla mnie nie jest istotne by bateria była wymienna jak chodzi o
    codzienne korzystanie. Wymienne baterie mają zwykle taką samą pojemność,
    więc wymieniając je nie wydłuży się trwale czasu pracy. I co, mam zawsze
    z drugą baterią przemieszczając się? To lepiej poszukać telefonu z
    większą. A jak sporadycznie potrzebuję dłużej to mogę doładować z innego
    źródła.

    Natomiast istotną kwestią jest trwałość samej baterii. Jak ktoś chce
    eksploatować telefon długo to mu się bateria może skończyć. Ale by tak
    zwykle było to wcale nie jest takie pewne. Ja może używam długo bo mam
    konkretne wymagania i nie bardzo kręci mnie zmienianie na coś innego,
    ale w sumie dającego dokładnie to samo. Ale ludzie zmieniają i nie
    wydaje się by ktoś chciał od nich odkupować stary używany smartfon. Poza
    tym drogim telefonom jakoś te baterie nie kończą się zbyt szybko.
    Wiecznie i tak nie da się korzystać z tego samego.