  • Data: 2020-10-26 21:46:30
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/10/2020 20:37, J.F. wrote:
    > Tym niemniej jakis tam protokol komunikacji ze stacja dyskietek musi
    > byc. Odczyt, zapis, seek, formatowanie ...

    Niskopoziomowy: odczyt sektorów + kilka bajerów. Reszta realizowana
    przez DOS. Troche inaczej niż w C64, gdzie DOS był w środku stacji i
    komunikacja była wysokopoziomowa.

    > Dwie czestotliwosci, ale chodzi mi po glowie, ze w napieciach
    > "cyfrowych".

    To zwykły UART zamieniony na 2 częstotliwości.

    https://www.atariarchives.org/dere/chaptC.php

    http://www.jsobola.atari8.info/dereatari/serw.htm#op
    is%20dzia%C5%82ania%20magn

    > W pokeyu byly timery rozne i generowaly prostokatne
    > przebiegi. Choc bylo tyg generatorow chyba ze cztery i jakos sie
    > sumowaly ... ale moze to nie do magnetofonu...

    Pokey miał kilka niezależnych bloków, w tym UART.

    > Ciekawe, jak to ze Spectrum i ZX81 bylo ... tam nie bylo takiego
    > ekranowania

    Ktoś na YT twierdził że przepisy w UK były inne, ale nie potrafie tego
    potwierdzić. Fakt że C64 produkowano z i bez ekranowania, być może na
    różne rynki.