  • 1. Data: 2020-10-16 12:56:13
    Temat: ZX Spectrum
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Czy ktoś z Was pamięta jaka była prędkość zapisu/odczytu z magnetofonu?

  • 2. Data: 2020-10-16 13:03:49
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.10.2020 o 12:56, Stachu Chebel pisze:
    > Czy ktoś z Was pamięta jaka była prędkość zapisu/odczytu z magnetofonu?

    wiki pamięta.

    https://en.wikipedia.org/wiki/ZX_Spectrum_software

    MJ

  • 3. Data: 2020-10-16 14:38:12
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/10/2020 12:03, Michal Jankowski wrote:

    > wiki pamięta.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ZX_Spectrum_software
    >
    >   MJ

    zgadza sie- ok 1500b/s co bylo dość szybkim transferem jak na owe czasy.
    w atari to bylog 600b/s a w commodore chyba jeszcze mniej ale w
    commodore można było programowo to zwiększyć bo dekodowanie FSK było
    programowe.

    c.

  • 4. Data: 2020-10-16 15:25:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-16 o 14:38, Cezar pisze:

> [...]
    > w atari to bylog 600b/s a w commodore chyba jeszcze mniej ale w
    > commodore można było programowo to zwiększyć bo dekodowanie FSK było

    Były jeszcze różne turba, w tym na Spectruma (Mózgprocesor bodajże tak
    był nagrany).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-10-16 15:43:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.10.2020 o 15:25, Adam pisze:

    > Były jeszcze różne turba, w tym na Spectruma (Mózgprocesor bodajże tak
    > był nagrany).

    A owszem, były.

    Jak już o tym, to tymi rękami napisałem na Spectrum program do
    przepisywania programów w Basicu nagranych na ZX81 do formatu Spectrum.
    Program składał się z procedury wczytującej (przepisanej z romu ZX81) i
    procedury tłumaczącej (całkowita samoróbka), potrzebnej, bo format, w
    którym programy były zapisane w pamięci, był podobny, ale jednak inny.

    A sposób zapisu na taśmę w ZX81 był o wiele gorszy - kilka razy
    wolniejszy i znacznie bardziej wrażliwy na zakłócenia.

    MJ

  • 6. Data: 2020-10-16 15:53:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-16 o 15:43, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > A sposób zapisu na taśmę w ZX81 był o wiele gorszy - kilka razy
    > wolniejszy i znacznie bardziej wrażliwy na zakłócenia.

    ZX81 nie zdarzyło mi się nawet widzieć.
    Ale może jak gdzieś znajdę w normalnej cenie, to kupię.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-10-16 16:21:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/10/2020 13:38, Cezar wrote:

> [...]
    > w atari to bylog 600b/s a w commodore chyba jeszcze mniej ale w
    > commodore można było programowo to zwiększyć bo dekodowanie FSK było

    Na C64c turbo skracalo ladowanie do kilkunastu/kilkudziesieciu sekund, a
    z Finalem3 dalo sie gry odpalac z kartridge-a.

  • 8. Data: 2020-10-16 16:28:14
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 16 Oct 2020 13:38:12 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > w atari to bylog 600b/s a w commodore chyba jeszcze mniej ale w
    > commodore można było programowo to zwiększyć bo dekodowanie FSK było

    To 600b/s w Atari było trochę naciągane. Pomiędzy blokami danych
    (bodaj po 128 bajtów) transmitowanymi z tą szybkością były przerwy.
    W niektórych trybach zapisu przerwy te były dłuugie i efektywna
    prędkość transmisji spadała znacznie.

    --
    Artur Stachura

  • 9. Data: 2020-10-16 17:08:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    16 Oct 2020 14:28:14 GMT, w <s...@l...localdomain>, Artur
    Stachura <k...@p...onet.eu> napisał(-a):

> [...]
    > (bodaj po 128 bajtów) transmitowanymi z tą szybkością były przerwy.
    > W niektórych trybach zapisu przerwy te były dłuugie i efektywna

    Ale to można było programowo zmieniać i wówczas szybkość rosła (z prostą
    kompresją) do 900b/s.

  • 10. Data: 2020-10-16 18:58:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/10/2020 15:53, Adam wrote:
    > ZX81 nie zdarzyło mi się nawet widzieć.
    > Ale może jak gdzieś znajdę w normalnej cenie, to kupię.

    Juz za późno. To sprzęt kolekcjonerski i osiąga ceny adekwatne.