  • Data: 2010-03-11 15:36:57
    Temat: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, że to sarna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4b98044f$1@news.home.net.pl...

    > Jest dokładnie taka sama. Pisałem wyraźnie o NIEUMYŚLNYM spowodowaniu
    > wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

    > Jeśli nie ma świadków to przestępstwa nikt nie udowodni, nie tylko
    > premedytacji.

    > Gdyby kary za zdarzenie, którego sprawca wcale nie chciał, nie były tak
    > drastyczne, to mało kto by uciekał.

    Jakie drastyczne ?
    O czym Ty piszesz ?
    Chłopie za nieumyślne spowodowanie śmierci art. 155 kk przewiduje od 3
    miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.
    W praktyce jeżeli do wydarzenia nie doszło w sktek świadomego łamania zasad
    bezpieczeństwa oraz przepisów regulujących to bezpieczeństwo to wyrok
    orzekany jest zazwyczaj w zawieszeniu.

    W przypadku ucieczki z miejsca wypadku i pozostawienia rannego, żeby umarł,
    osoba taka będzie karana bodajże z art. 148 kk, ponieważ chodzi tu o celowe
    zaniechanie działań (udzielenia pomocy), w którego nasatępstwie poszkodowany
    umiera. Za art. 148 kk grozi nie mniej niż 8 lat więzienia, aż do dożywocia.

    Tak więc gdzie tu widzisz wysoką karę za nieumyślne spowodowanie śmierci i
    równość pomiędzy nieumyślnym spowodowaniem śmierci, a zabójstwem ?