  • Data: 2021-04-14 12:17:39
    Temat: Re: Zagar cyfrowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Apr 2021 13:42:55 +0200, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > cyfrowy. Sterowany kwarcem. Zasilanie 5V z osobnego zasilacza.
    > A nawet dwie zagwozdki.
    >
    > Jedna to słabo świecący wyświetlacz. Wprawdzie ma 3-stopniową
    > regulację jasności, ale nawet przy największej jest to za mało.
    > Wydaje mi się, że z czasem jego jasność spadła. Szczególnie widać
    > to, gdy świeci się pierwsza cyfra, dużo jaśniejsza od pozostałych.
    > Jak zwiększyć jasność?
    > Przy każdej cyfrze jest włączony w szereg rezystor 10 Ohm.
    > Zmniejszając jego wartość aż do 1 Ohma nie następuje zauważalne
    > zwiększenie jasności. Wylutowanie go, powoduje wygaszenie cyfry.

    To ciekawe - powinien byc opornik na segment.
    Ogranicznik w cyfrze, przy zmiennej ilosci segmentow nie zadziala ...
    chyba, ze jakis multipleks po segmentach zrobili :-)

    > Sterownik LED to TMI1628.

    No tak - ma multiplex po segmentach.
    Oporniki za drogie czy co ? :-)

    > Przy samym kwarcu zegar DS1302ZN.
    > Jest tez pomiędzy nimi jakiś 16 nóżkowy podłużny scalak z
    > zeszlifowanym oznaczeniem.

    mikrokotroler?
    Co za czasy ... uC tanszy od gotowego zegara :-)

    > Druga to spieszenie się. Spore było. Ok. 20s/dobę. Udało mi się
    > zejść do ok. 9s/dobę.

    Po dalszej dyskusji ... moze by jednak kwarc wymienic.

    > Co do zegara sieciowego o którym pisałem 3 tygodnie temu, udało mi
    > się zejść do doskonałego wyniku z przyspieszaniem. Głównie przez
    > przeniesienie elementów RC na drugą stronę płytki drukowanej. Nie
    > SMD. Niemniej będzie on nadal zależny od temperatury. Tego już nie
    > dam rady wyeliminować, ale już nie warto. Przy cieplejszym
    > pomieszczeniu o nadchodzącej porze roku, szczególnie w upały, będzie
    > się bardziej spieszył, ale pewnie i tak będzie to o rząd wielkości
    > mniej niż było. I o to chodziło.

    a) tez zmienic kwarc, sa lepiej skompensowane,
    b) skorygowac tak, aby sie poznil i termostat dorobic na 36C :-)

    J.