  • Data: 2021-05-13 14:37:32
    Temat: Re: Zagar cyfrowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-05-13 o 11:01, J.F pisze:

    > Nie wiem jak oni to zrobili, ale moj stary zegarek Casio mial ~1s na
    > miesiac. A to zwykly nareczny zegarek.

    Jak robiłem wtedy ten chronokomparator to kalibrowałem go moim zegarkiem
    który też miał coś rzędu 1s na miesiąc, ale pod warunkiem, że codziennie
    spędzał 2/3 doby na mojej ręce i 1/3 na półce.

    To mogła być kwestia ceny.
    W 81r wracając z 2 miesięcznej wyprawy na górskie rzeki Alp Francuskich
    i Włoskich zatrzymaliśmy się w Wiedniu (w samym centrum był obszar
    jakichś takich bocznic kolejowych i tam stertami węgla stanęliśmy na 3
    dni naszym Starem z przyczepą kajakową i nikt nas nie gonił).
    Było mnóstwo sklepów 'dla Polaków' z zegarkami. Zegarki były od około
    $5, ale te były strasznie grubaśne. Znaleźliśmy sklep w którym były
    znacznie cieńsze (duży wyświetlacz, kalendarz, stoper) ale i znacznie
    droższe. Codziennie zachodziliśmy targować się o cenę. W końcu kupiliśmy
    4 jednakowe (to na pewno) i chyba wytargowaliśmy $13 za sztukę (tego już
    nie jestem pewien).

    Te po $5 zapewne nawet nie miały trymerka (bo takie do wlutowania
    trymerka trafiały do mnie przez tego rzemieślnika co tam opisałem).
    A takie po chyba wywoławczej cenie $17 na 100% miały trymerek, a może
    też producent zadał sobie na tyle trudu, aby każdy kalibrować i może
    umiał to zrobić tak, żeby ustawić go dokładnie zakładając 16h na ręku i
    8h na półce. Wystarczyło zapewne kalibrować w odpowiednio dobranej
    temperaturze.
    Może ktoś się starał i potem odpowiednio cenił. Wszystkie te 4 zegarki
    chodziły bardzo dokładnie - miały góra kilka s/miesiąc.
    P.G.