  • Data: 2021-05-17 22:38:56
    Temat: Re: Zagar cyfrowy
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-05-17 o 14:39, jedrek pisze:
    > "Piotr Gałka"
    >
    > Nie mówię o samym rezonatorze tylko jak to na najtańsze produkty
    > przystało, o jego braku zestrajania w procesie produkcji.
    > Zastaniawiam się jak robią to firmy zegarkowe, które produkują naręczne
    > zegarki z kwarcem 32768.
    > Ich dobre egzemplarze nie mają problemu aby rozjechać się taktem co
    > najwyżej 0,5sek na tydzień.

    Typowy zegarek kwarcowy ma tolerancje +/-15s na miesiąc
    ale sa i takie co mają 1s /rok (np bulova precisionist)
    - tu kwarc 262kHz
    Seiko też takie dokładne zegarki kwarcowe ma w ofercie ale nazwy nie
    pamietam
    A gdzieś mi się po głowie pląta że były też modele naręczne
    z 2 rezonatorami kwarcowymi o różnej f co miało zmniejszyć błąd
    temperaturowy